
750 de milioane de lei pentru un nou acces în Portul Constanța


Nou acces în Portul Constanța. Guvernul a aprobat miercuri Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160”, al cărei proiect a fost înaintat de către Ministerul Transporturilor.
Scopul este de a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța, lucrare de utilitate publică de interes național.
Proiectul de investiții are ca obiectiv asigurarea condițiilor pentru crearea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil și sigur, preocupare esențială pentru dezvoltarea economică a României.
Nou acces în Portul Constanța
Acesta presupune realizarea liniei CF pe traseul existent pentru linie simplă, cu reabilitarea tunelului pentru linie simplă și extinderea acestuia pe o distanță de 200 m spre stația Palas, instalație BLAI nouă pentru linia curentă Palas – Constanța Port Zona A și rețeaua de cabluri aferentă, modificare soft și hard instalație CE existentă în stația Palas pentru preluarea echipamentelor adăugate pe linia curentă Palas – Constanța Port Zona A, electrificarea liniei.
Prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici se are în vedere:
- reabilitarea liniei de cale ferată pe traseul existent 3,5 km;
- reabilitarea tunelului pentru linie simplă 490 m;
- extinderea tunelului spre stația Palas 200 m;
- electrificarea liniei Palas – Constanța Port Zona A 1 buc.
Citește CFR a închis în 1992 un tunel feroviar și dă acum 150 de milioane de euro să-l redeschidă
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 753.806 mii lei, iar durata de execuție a investiţiei este de 24 luni. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Realizarea acestui obiectiv prezintă avantaje tehnice, economice și sociale, având un impact pozitiv asupra activității economice prin sporirea gradului de tranzit al mărfurilor spre/și din Portul Constanța, precum și în sporirea gradului de încredere în serviciile oferite de modul de transport feroviar. Viteza de circulație proiectată este de 50 km/h.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail