Site logo
A murit Viorel Păsărică, mecanicul care a condus primul tren de metrou pe relația Gara de Nord-Dristor 2
21 septembrie 2024
A murit Viorel Păsărică Un ceferist a murit feroviari au murit deces în Gara de Nord accidentul feroviar de la Roșiori A murit șefa de tren accidentul feroviar din Grecia A murit Ion Constantinescu A murit Ion Matei https://cfir.ro a murit un director al CFR Călători crimă în județul Dolj ceferist a murit electrocutat în Portul Constanța Spitalul CF GalațiA murit Viorel Păsărică Un ceferist a murit feroviari au murit deces în Gara de Nord accidentul feroviar de la Roșiori A murit șefa de tren accidentul feroviar din Grecia A murit Ion Constantinescu A murit Ion Matei https://cfir.ro a murit un director al CFR Călători crimă în județul Dolj ceferist a murit electrocutat în Portul Constanța Spitalul CF Galați

A murit Viorel Păsărică, mecanicul care a condus trenul de metrou în 1989, în cabină cu regretatul Octavian Udriște și fostul dictator Nicolae Ceaușescu.

Primul tren de metrou produs la Întreprinderea de Vagoane Arad (acum Astra Vagoane Călători) a circulat pe 19 decembrie 1979, între stațiile Timpuri Noi și Semănătoarea (acum Petrache Poenaru). Inaugurarea primului tronson de metrou din București avusese loc cu mai bine de o lună înainte, pe 16 noiembrie 1979, dar dictatorul nu a vrut atunci să coboare în subteran, preferând ca locuitorii Capitalei să-l testeze mai întâi.

„În noiembrie 1979 a plecat fără călători și pe urmă s-a dat drumul și cu călători, după 30 de zile de circulație până la Timpuri Noi. A fost un fel de probă, ca să vadă să nu se întâmple ceva. În 1979, am fost lângă cel care a condus, că era un domn, Mihai Țibuleac, care era mai în vârstă și se respecta asta acolo”, a povestit Viorel Păsărică pentru Gândul. Apoi, în august 1989, când s-a inaugurat extensia Magistralei 1 (atunci Magistrala 3) pe relația Gara de Nord-Dristor 2, trenul a fost condus de Viorel Păsărică.

Tot Viorel Păsărică a fost cel care a condus primul tren de metrou la inaugurarea a ceea ce la vremea respectivă se numea Magistrala 4, racordul Nicolae Grigorescu-Anghel Saligny. Dumnezeu să-l odihnească!


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Octavian Udriște ne-a părăsit mai devreme

Din păcate, în luna februarie, după cum am scris atunci, ne-a părăsit și Octavian Udriște, cel care și-a dedicat toată cariera transportului pe calea ferată și care a fost ”părintele” metroului bucureștean.

De-a lungul carierei sale în cadrul metroului, el a fost director tehnic al Metroului (1985 – 1993), director general al Metrorex (1994 – 1996), director executiv la Institutul de Cercetări în Transporturi (1996 – 1997), șef al Departamentului Sisteme de Transport al Siemens România (1997 – 2005), consultant tehnic la Integral Consulting RCD – SRL (2007 – 2017), consultant la Autoritatea Municipală de Transport București (2017– 2018).

Toamna trecută, la stația Timpuri Noi de pe Magistrala 1 a metroului bucureștean a fost montată o placă aniversară în cinstea inginerului Octavian Udriște. Din păcate, cu toate că au existat numeroase discuții în acest sens, stația poartă în continuare denumirea comunistă Timpuri Noi, în loc să fie redenumită cu numele inginerului Udriște, care din 2007 și până la moartea sa a fost președintele onorific al Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share