Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Brașov a dezbătut zilele trecute proiectul întocmit de CFR pentru realizarea conexiunii feroviare spre aeroportul de la Ghimbav.
Proiectul a fost depus la APM de către proiectant în vederea obținerii acordului de mediu, fără de care nu se poate emite documentația efectivă pentru realizarea investiției, potrivit bizbrasov.ro.
Calea ferată, considerată esenţială în perspectiva operaţionalizării viitorului aeroport, urmează să fie realizată cu fonduri europene, ceea ce va însemna o degrevare a bugetului Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA cu aproximativ 300 de milioane de euro, valoare la care este estimată lucrarea. Calea ferată ar urma să intre în perimetrul aeroportului și să ajungă în zona parcării, unde se intenționează amenajarea unei o mici „gări” care să ofere facilități de așteptare atât pentru cei care vor să utilizeze trenul, cât și pentru cei care vor veni cu cursele de autobuz, care ar putea face legătura cu municipiul sau cu județul.
În septembrie anul trecut, CFR a semnat cu proiectanții bucureșteni de la Baicons Impex contractul pentru realizarea studiul de fezabilitate în vederea amenajării unei legături feroviare între Gara Brașov și Aeroportul de la Ghimbav. Pentru realizarea acestor documentații, CFR Infrastructură plătește 1.424.000 lei, cu tot cu TVA (1.200.000 lei, fără TVA) și pe lângă studiul de Fezabilitate final pentru „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbavˮ, contractul include și studiul de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilității și pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate, precum și studiul privind electrificarea traseului Brașov – Bartolomeu (– Ghimbav) – stație Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail