Site logo
Acord pentru extinderea Căii Ferate de Sud a Austriei
3 septembrie 2024

La 30 august 2024, la Graz, a fost semnată o declarație comună de intenție privind extinderea Căii Ferate de Sud a Austriei între Werndorf și Spielfeld-Straß. Lucrările inițiale de construcție vor începe în 2028 în zona gării Spielfeld-Straß, sub rezerva tuturor aprobărilor.
Sub motto-ul „Styria de Sud se pregătește pentru viitor”, acordul a fost semnat de ministrul federal pentru acțiune climatică, mediu, energie, mobilitate, inovare și tehnologie, Leonore Gewessler, guvernatorul Styriei, Christopher Drexler, viceguvernatorul Anton Lang și membrul Consiliului de Administrație al ÖBB-Infrastruktur AG, Judith Engel.
„Odată cu extinderea Căii Ferate de Sud, a fost stabilit cursul pentru o mobilitate ecologică în sudul Styriei – cu multe avantaje pentru pasageri, pentru regiune și cu o mare importanță internațională”, a declarat ministrul Leonore Gewessler.
Proiectul presupune extinderea cu două căi a liniei de cale ferată Werndorf – Spielfeld-Straß, precum și modernizarea gărilor și eliminarea trecerilor la nivel. Se preconizează că proiectul va fi finalizat în 2036.
„Noua linie ferată sudică va revoluționa legătura feroviară dintre Graz și Maribor. Mai ales când vine vorba de locația noastră, legătura dintre Centrul de marfă Graz și portul Koper este extrem de importantă pentru transportul de marfă, pentru economie și, prin urmare, pentru multe locuri de muncă. Faptul că Koper este unul dintre cele mai importante puncte de transbordare a mărfurilor pentru economia stiriană este demonstrat nu în ultimul rând de faptul că Cargo Center Graz este cel mai mare partener de afaceri al portului sloven de mărfuri”, a declarat guvernatorul Stiriei, adăugând că extinderea cu șină dublă este «primul pas pentru a face infrastructura către frontiera de stat pregătită pentru viitor».
Implementarea proiectului va oferi timpi de călătorie mai scurți și conexiuni mai bune către Spielfeld-Straß, Leibnitz, Graz, Bad Radkersburg și Maribor.
„Scopul nostru este să determinăm cât mai mulți oameni să treacă la trenul ecologic. Prin extinderea căii ferate sudice, creăm o opțiune extrem de atractivă în comparație cu transportul rutier. Trenurile pot circula nu doar mai frecvent, ci și mai rapid: timpul de călătorie între Graz și Maribor poate fi redus de la 70 la aproximativ 45 de minute în viitor”, a declarat Judith Engel.
Prin dublarea liniei de cale ferată de-a lungul Căii Ferate de Sud, timpul de călătorie între stația principală Graz și stația principală Maribor, în Slovenia, poate fi redus de la 70 de minute în prezent la aproximativ 45 de minute. În plus, stațiile de tren vor fi transformate și modernizate pentru a fi lipsite de bariere, iar trecerile la nivel cu calea ferată vor fi închise. Acest lucru va permite trenurilor să circule mai repede în viitor. Împreună cu creșterea frecvenței, aceasta va crea o opțiune extrem de atractivă în comparație cu autoturismele. În urma implementării proiectului, va fi oferită o conexiune semnificativ mai bună la intersecția stației principale Graz, inclusiv noua rută sudică cu Koralmbahn și tunelul de bază Semmering.
„Calea dublă va aduce îmbunătățiri masive în transportul public pentru Stiria. Servicii mai frecvente, timpi de călătorie mai scurți și conexiuni chiar mai bune cu numeroase gări din regiune. De asemenea, sunt foarte încântat că putem face încă un pas în domeniul transportului de marfă ecologic”, a declarat viceguvernatorul.
Odată cu extinderea rutei, capacitatea de trafic va crește spre portul Koper, cel mai important nod de transport de marfă din nordul Adriaticii, care este, de asemenea, de mare importanță pentru economiile din Stiria și Austria. Cu o cale dublă continuă spre graniță, ruta este pregătită pentru capacități mai mari. Acest lucru se face în strânsă coordonare cu extinderea pe partea slovenă, astfel încât trenurile transfrontaliere să nu mai fie nevoite să facă opriri intermediare pentru a schimba locomotivele, ca până acum, astfel încât traficul să fie mai eficient și mai rapid.
Calea ferată sudică a Austriei este situată pe coridorul Baltic-Adriatic, iar de-a lungul traseului locuiesc 3,5 milioane de persoane care au nevoie de servicii de transport îmbunătățite și accesibile, asigurând în același timp creșterea economică, deoarece traseul este extrem de important pentru transportul internațional și de marfă austriac. De-a lungul rutei sudice, ÖBB modernizează 20 km de cale ferată și extinde infrastructura prin construirea a 170 km de cale ferată nouă, 80 km de tuneluri noi și 150 de poduri noi. Din 2030, trenurile vor circula de la Viena la Klagenfurt via Graz în 2 ore și 40 de minute, parcurgând 470 km de linie, traversând Semmering și munții Koralpe. Întregul program de modernizare și extindere cuprinde mai multe proiecte, inclusiv extinderea liniei de nord, modernizarea rutei Viena – Bratislava, tunelul de bază Semmering, linia Koralm de 130 km și altele.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share