Site logo
Adrian Criț: O nouă aplicație pentru plata călătoriilor cu STB va fi disponibilă în curând
19 mai 2021

O nouă aplicație pentru plata călătoriilor cu STB va fi disponibilă în următoarele două săptămâni, a anunțat miercuri, la Conferința de Material Rulant organizată de Club Feroviar, directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț. El a subliniat faptul că cel mai eficient mijloc de transport urban de suprafață este tramvaiul.

Adrian Bărbulescu

aplicație pentru plata călătoriilor cu STB

În prezent, călătoriile cu tramvaiul, troleibuzul și autobuzul în București pot fi plătite prin SMS, dar și prin aplicațiile Bpay și InfoTB.

La finele săptămânii trecute, noul șef al STB s-a arătat nemulțumit de proporția în care bucureștenii și cei aflați în tranzit prin oraș folosesc aplicațiile informatice pentru a achita contravaloarea călătoriei.

Astfel, la doi ani de zile de la lansare, aplicația BPay are doar 200.000 de utilizatori. Pe de altă parte, aplicația InfoTB a realizat doar 1% din totalul veniturilor STB la nivelul anului 2020. Concret, s-au încasat 2,4 milioane de lei, în condițiile în care promovarea acestor aplicații a costat 5 milioane de lei. Vinerea trecută, Adrian Criț a a anunțat că a dispus să ”spargă” monopolul acestor aplicații și să permită și utilizarea altora, care se autopromovează.

O nouă aplicație pentru plata călătoriilor cu STB: 24Pay

Azi, Adrian Criț a anunțat și prima aplicație care va fi disponibilă pentru plata călătoriei cu transportul urban de suprafață din București.

Este vorba de 24Pay, aplicație care va fi disponibilă pentru plata călătoriilor peste două săptămâni. Directorul general al STB nu a dat mai multe detalii.

24Pay este o aplicație care permite plata cu telefonul mobil prin înrolarea cardului bancar, potrivit prezentării de pe site-ul oficial. Securitatea tranzacției este asigurată prin tehnologia Visa/Mastercard, toate tranzacțiile fiind efectuate prin intermediul procesatorului de plată autorizat Romcard.

Bucureștiul va fi astfel al zecelea oraș din România în care aplicația va fi disponibilă, după Arad  (unde a fost introdusă pe 9 martie 2018), Timișoara (29 mai 2018), Brașov (1 august 2018), Iași (20 august 2018), Râmnicu Vâlcea (21 septembrie 2018), Sibiu (12 noiembrie 2018) și Cluj-Napoca (10 ianuarie 2019).

Cel mai eficient mijloc de transport e tramvaiul

În altă ordine de idei, Adrian Criț a ținut să precizeze că cel mai eficient mijloc de transport de suprafață din București este tramvaiul.

”Transportă un număr mare de călători, pe infrastructură delimitată, fără conflicte în trafic, cu eficiență energetică sporită, cu emisii zero de dioxid de carbon”, a spus șeful STB. În acest context, el a amintit semnarea, săptămâna trecută, de către Municipalitate, a contractului pentru achiziția a 100 de tramvaie de la Astra Vagoane Călători Arad. De asemenea, Adrian Criț a menționat faptul că de luna viitoare va începe modernizarea liniei de tramvai în zona Vasile Milea.

În ultimii 30 de ani, a mai spus directorul general al STB, flota de tramvaie nu a fost înnoită. La nivelul STB s-a reușit doar modernizarea unor vehicule existente și construcția unora noi, dar în număr limitat.

În ceea ce privește tramvaiele Bucur LF produse la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) a STB, Adrian Criț a precizat că, în opinia sa, acestea nu respectă întru totul cerințele unui transport de socol 21. Aceasta din caza faptului, spune el, că nu au podeaua total coborâtă și nu oferă facilități sporite pentru persoanele cu handicap.

Accent pe terminalele multimodale

Adrian Criț a mai precizat faptul că, în condițiile aglomerării tot mai mari a traficului din București, trebuie promovate terminalele multimodale și transportul intermodal.

”Trebuie integrare între tramvaie, troleibuze, autobuze, transport pe calea ferată și transportul subteran. Ne dorim să avem conexiuni între toate modurile de transport. În acest sens, trebuie sporită utilizarea terminalelor multimodale”, a spus șeful STB. În paralel, s-a introdus și monitorizarea și dispecerizarea flotei, prin dispozitivele perinstalate pe noile autobuze, dar și prin intermediul celor montate în ultimii ani pe tramvaie și troleibuze.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share