Site logo
Al doilea eșec pentru electrificarea Magistralei 500 până la frontiera cu Ucraina
14 mai 2024

În ciuda valorii mai mari alocate, licitația pentru electrificarea Magistralei 500 până la frontiera cu Ucraina a fost anulată a doua oară.

La începutul lunii martie, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii – Etapa 1, Electrificare”.

Licitația în cauză mai fusese organizată o dată la finele anului trecut, însă a fost anulată în ultimele zile ale anului după ce nicio companie nu a depus oferte. Valoarea estimată a contractului a fost crescută la 200,42 milioane de lei, după ce anterior fusese de 183,71 milioane de lei, fără TVA.

Data limită de depunere a ofertelor a fost 13 mai 2024, însă potrivit anunțului din SEAP și de această dată procedura a fost anulată: ”Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”.



Reabilitarea liniei Dărmănești-Vicșani-Frontieră, cuprinsă în Master Planul de Transport

Proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și este propus pentru finanțare în perioada 2021 – 2030, conform Anexei 10.35 – ,,Surse de finanțare pentru infrastructura feroviară 2020 – 2030″. Linia de cale ferata Dărmănești-Vicșani-Frontieră face parte din rețeaua TEN-T și este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, ce preia traficul internaţional european de pe cele două coridoare centrale aflate pe teritoriul României. De asemenea, preia traficul feroviar internaţional de marfă și de călători dinspre Ucraina și face legătura cu Coridorul Rin-Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

După anul 1989, transportul de mărfuri a pierdut clienți importanți și categorii de materiale transportate în mod tradițional pe calea ferată, se arată în caietul de sarcini. Criza economică din ultimii ani a adus și mai multe scăderi. Întârzierile mari ale trenurilor de marfă, durata mare și incertă a transportului și costurile ridicate au dus la scăderi masive ale volumului de mărfuri transportate pe calea ferată. Transportul feroviar are o cotă de piață sub 40% pentru volumul mărfurilor transportate. Această scădere a ponderii transportului feroviar se încadrează în tendința existentă la nivelul Uniunii Europene, unde volumele de marfă, transportate pe cale rutieră, au fost de aproximativ cinci ori mai mari decât cele înregistrate de transportul feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share