Al treilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex, al patrulea tren, numit Sibiu, urmând să ajungă cât de curând.
Cele trei trenuri aflate în depul Berceni se numesc „Teleorman”, „Giurgiu” și „Ilfov”.
Trenul „Teleorman” s-a alăturat celorlalte două, urmând să parcurgă etapele pregătitoare intrării în circulație.
Între timp, trenul „Giurgiu” își continuă programul obligatoriu de testare/validare și obținere a Agrementului Feroviar, în vederea autorizării de punere în circulație cu pasageri.
Cel de-al patrulea, „Sibiu”, va ajunge și el în curând. Trenurile sunt destinate celei mai moderne linii de metrou din București, Magistrala 5, informează compania Alstom.
Contract atribuit în 2020
Companiei Alstom i-a fost atribuit un contract de către Metrorex SA, operatorul rețelei de metrou din București, pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane EUR. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane EUR.
Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerințele clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din
calea de rulare.
Inovații oferite pasagerilor
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri și informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități. Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configurații.
Printre cei 60 de clienți din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal, potrivit unui comunicat de presă disponibil aici.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail