Site logo
17 februarie 2023

Compania Alstom va semna contractul pentru modernizarea lotului 1 din Caransebeș – Timișoara, după ce a câștigat vineri la Curtea de Apel împotriva italienilor de la WeBuild.

Este a doua victorie a franco-românilor la Curtea de Apel după ce în octombrie firma Astaldi – WeBuild a pierdut o altă acțiune la Curtea de Apel împotriva unei decizii a Cosniliului ce dădea dreptate asocierii franco-române.

Disputa juridică a durat mia multe luni în care s-a ajuns inclusiv la recuzarea judecătorilor, cerere ce a fost respinsă. Vineri judecătorii au decis să respingă cererile conexate cu referire la un dosar în care WeBuild juca rol de petent.

Cine execută modernizarea lotului 1 din Caransebeș – Timișoara

La lotul 1 asocierea RailWorks are ca lider compania autohtonă Arcada și include o altă firmă românească Euro Construct Trading 98.

Comisia de licitație a CFR SA a exclus în iulie 2022 din procedură oferta firmei Alstom – Arcada – Euroconstruct Trading 98 pe motiv că nu ar deține personalul de specialitate necesar. Alstom s-a adresat CNSC și a obținut la 26 august decizia 1805 care obliga CFR să retransmită comunicarea cu respectarea celor decise de Consiliu. Acțiunea inițiată de WeBuild la Curtea de Apel a fost respinsă anul trecut.

Ce lucrări sunt incluse 

Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiectivele principale ale programului de modernizarea sunt:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră;
  • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  • dublarea liniei pe toată lungimea;
  • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş;
  • instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Reamintim că lotul 2 are contract semnat cu firma spaniolă FCC iar loturile 3 și 4 cu cea italiană WeBuild (Astaldi), lotul 1 fiind singurul care nu are un contract de modernizare semnat.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share