Site logo
Alstom contestă a doua oară desemnarea PESA drept câștigătoare la licitația de trenuri interregionale
10 iunie 2024

Producătorul Alstom a depus luni contestație împotriva desemnării pentru a doua oară a companiei PESA drept câștigătoare la licitația de trenuri inter regionale.

Motivele contestației nu sunt publice la acest moment, contestația nefiind publicată pe site-ul public de achiziții. Firma Asltom a depus însă cauțiunea la care o obligă legea.

La finele lunii trecute, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat că a finalizat reevaluarea ofertei PESA desfășurată în cadrul procedurii de atribuire a contractului, având ca obiect „Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, destinate conectării centrelor urbane din România și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri”.

Licitația de trenuri interregionale, atribuită o dată

„În urma derulării acestei activități, a fost emis Raportul procedurii nr. 3130/16.05.2024, pentru care ANAP a emis aviz conform necondiționat, în care oferta prezentată de PESA a fost declarată conformă și desemnată ca ofertă câștigătoare”.
Nu este clar care sunt pașii de urmat în situația în care CNSC va da dreptate din nou ARF. Alstom, cel mai probabil, se va adresa din nou Curții de Apel ceea ce, fie va întârzia masiv livrările de trenuri, fie va obliga România la plata de despăgubiri dacă, desigur, unul dintre cei doi participanți la licitație va cere.
Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, iar valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 EUR), dintre care 830.400.000,00 lei reprezintă valoarea ramelor (167.971.357,49 EUR) și 276.000.000,00 lei (55.828.630,38 EUR), serviciile de mentenanță.

Termen de livrare, decembrie 2025

Potrivit informațiilor furnizate anterior de ARF, termenul de livrare al primei rame este de 24 de luni de la semnarea contractului. Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, pe următoarele rute de circulație: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării implică și următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share