Site logo
14 noiembrie 2022

După Constanța și portul său, Iașiul pare a fi o altă municipalitate căreia vagoanele părăsite ale CFR îi dau bătăi de cap. Numărul vagoanelor uitate pe linii, ajunse aproape de dezmembrare din cauza ruginii, „bate” lejer cele 700 de vagoane de la Constanța.

Un număr de 900 de vagoane părăsite în zona Trei Fântâni a Iașiului a ajuns să nemulțumească autoritățile locale care se văd cu mâinile legate în fața oricărei viitoare dezvoltări urbanistice.

Vagoanele sunt părăsite pe mai multe linii, însă doar 20% dintre aceste linii sunt folosite. Din cauza lățimii mari, construirea unui pasaj peste acestea este imposibilă sau foarte scumpă, relatează publicația ziarulevenimentul.ro.

Vagoanele sunt depozitate în zona Trei Fântâni, pe un teren pe care s-ar putea realiza o conexiune cu Calea Chişinăului în condiţiile în care CFR nu pare dispusă să înstrăineze niciun petic de teren, deşi nu-l foloseşte la nimic, în planurile municipalităţii a intrat construirea unui pasaj, subteran sau suprateran, care să facă legătura între șoseaua Bucium și bulevardul Virgil Săhleanu. Din păcate, nu s-a găsit finanţare pentru acest proiect, notează publicația menționată.

Un teren aparţinând CFR ar putea ajuta la fluidizarea traficului în zona Bucium. Edilii au căutat variante pentru un viraj stânga dinspre Bucium spre Poitiers pe sub pasarelă, adică pe Drumul Hoților, ajungând la concluzia că proprietățile și clădirile din zonă nu fac acest demers unul fezabil. În opinia lor, singura măsură realizabilă o constituie realizarea unei străzi de-a lungul căii ferate. „Singura soluție ar fi eliminarea a 4-5 linii de cale ferată și realizarea unei străzi de-a lungul pasarelei. Costurile unei noi pasarele sunt colosale, întrucât sunt multe căi ferate, deşi sunt folosite cel mult 20% dintre ele”, spuneau oficialii Primăriei.

Consilier local: Zona bate lejer portul Constanța

Zilele trecute, consilierul local Iulian Husanu a reluat subiectul. „Zona Trei Fântâni din Iași, cu cele aproximativ 900 de vagoane abandonate, bate lejer Portul Constanța cu ale sale 780. Varianta de conexiune de numai 50-100 metri care ar lega Trei Fântâni de Calea Chișinăului a fost respinsă la vot în Consiliul Local în februarie. De ce? Nu știu… De fapt vorbim de un dezastru ecologic, de un pericol social sau, de ce nu, vorbim de nepăsare?! Voi relua propunerea la bugetarea din 2023, ocazie cu care probabil se vor pune în mișcare și rotițe ministeriale (transporturi). Alături de acest amendament este necesară modernizarea străzilor Gr. T. Popa și Dealul Bucium, dar fără a încuraja PUZ-urile din zonă pentru că sunt foarte îndepărtate de transportul în comun. În tot acest timp, locuitorii din Bucium petrec zilnic în trafic ore întregi…”, spune acesta.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share