Site logo
15 august 2022
CFR SA a acordat în luna august o extensie de 10 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate la modernizarea secțiunii Brașov – Predeal, ridicând astfel, la nu mai puțin de 33 de luni, durata de execuție a lucrării. În condițiile în care în alte țări lucrările durează mai puțin, în România, sub bagheta CFR SA, doar studiul de fezabilitate durează trei ani. Ulterior, vor avea loc probabil alte amânări cauzate de lipsa finanțării, contestații la licitații, întârzieri în execuție.
Informația a fost semnalată luni de către Economica.net și confirmată de datele consultate de Club Feroviar pe situl public de achiziții.
Potrivit unei notițe publicate pe site, noua durată a contractului este de 33 de luni, cu 10 luni mai mult decât cea veche.
Este a doua modificare adusă contractului, după cea cauzată de falimentul City Insurance. În mai 2022 au fost aduse modificări pentru „Implementare Instrucțiune DGOIT nr. 4/18.04.2022 – Modificare garanție de bună executie emisa de City Insurance cu rețineri din facturi”.
Ulterior, potrivit actului adițional 3/05.08.2022 a avut loc prelungirea contractului cu 10 luni. „Durata de implementare a Contractului devine 33 luni de la data de începere a prestării serviciilor”, se arată în act.


Ar fi vorba de m

Obiectivul contractului de prestări servicii este de a asigura soluția optimă pentru executarea lucrărilor de modernizare a căii ferate pe secțiunea Predeal-Brașov, atât din punct de vedere tehnic, operațional, cât și economic și financiar, precum și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.

Prestatorul are în sarcină următoarele activităţi: analiza studiilor anterioare şi a altor documente relevante, analiza stării actuale a liniei ferate existente, analiza cererii de trafic, definirea unor variante pentru analiza preliminară, selectarea variantei de implementat, întocmirea documentaţiei pentru avize şi autorizaţii, raportul privind implementarea investiţiei, întocmirea documentaţiei de solicitare a autorizaţiei de construcţii, întocmirea documentaţiei de achiziţii publice pentru lucrări de construcţie şi supravegherea lucrărilor de construcţie.

Studiul de fezabilitate este realizat de o asociere condusă de celebra firmă Egis Franța.

Un contract semnat din vremea lui Bode

Semnarea contractului a avut loc pe vremea când ministru al Transporturilor era Lucian Bode. „Am reușit, de asemenea și pe componenta de feroviar să închidem coridorul IV pan-European prin semnarea în data de 21.08.2020 a contractului pentru realizare SF, pentru ultimul segment lipsă, Predeal-Brașov, în lungime de 27 de km”, spunea el atunci
Ulterior, în primăvara acestui an, CFR SA a anunțat că proiectantul finalizează în prezent studiul de fezabilitate, necesar refacerii liniei cu o lungime de 26 de kilometri. Pe magistrala Bucureşti-Braşov, calea ferată este modernizată până la Predeal, iar viteza maximă este de 140 de kilometri pe oră la trenurile de călători.

„Pe tronsonul Predeal – Braşov avem deja în execuţie contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Studiul de fezabilitate are un procent de implementare de 46%. Termenul estimativ pentru prezentarea ofertei finale, variantei optime de modernizare pe acest tronson, este anul 2022. (…) Stă la baza lansării următoarelor etape, şi anume proiectare şi execuţie”, a declarat pentru Radio România Actualităţi purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan. Ea preciza că, în aceste condiții, licitația pentru lucrările propriu-zise de modernizare a acestui tronson va fi lansată, cel mai probabil, în cursul anului viitor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share