Site logo
30 iunie 2022

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a amânat cu două săptămâni termenul de depunere a ofertelor la noua licitație de rame electrice regionale RE-R.

Pentru cele trei loturi de rame regionale și mentenanța aferentă pe 15 ani (20, 23 și, respectiv 19 rame) noul termen de depunere a ofertelor va fi 19 iulie în loc de 4 iulie, potrivit unui anunț apărut în SICAP (Sistemul Informatic de Achiziții Publice). Corespunzător, ofertele vor trebui menținute până la data de 19 ianuarie față de 4 ianuarie 2023, până în prezent.

Anunțul tip erată nu menționează cauzele amânării, dacă aceasta a fot solicitată de potențiali participanți și care au fost aceștia, plus motivele.

Citește  și ce șanse are singurul producător român de rame electrice la licitația organizată de ARF.

Recent, ARF a făcut publice parțial informațiile rezultate în urma consultărilor privind achiziția de material rulant electric destinat transportului regional. Șase producători de material rulant au trimis răspunsuri autorității, dintre care patru oferte concrete, una în care ARF era informată că producătorul nu mai fabrică rame din cauza lipsei cererii pe piață și o alta în care se cerea o amânare, solicitare neacceptată de ARF.

Costul estimativ mediu pentru o ramă electrică regională (medie aritmetică a ofertelor) ar fi de 7,58 de milioane de euro. Pe de altă parte, din punct de vedere al mentenanței, costul acesteia în 15 ani ar fi de 59,64 de milioane de euro, respectiv o medie de 3,9 milioane de euro pe an pe întregul lot. Pe 15 ani, costul mediu de mentenanță a unei rame ar fi de 2,9 milioane de euro, luând în considerare 18 unități plus două de rezervă. Aceasta ar aduce aproape de zece milioane de euro costul unei rame, plus mentenanța pe 15 ani peste costurile estimative menționate la licitația de achiziție a RE-R anulată de către ARF.

Valorile minim estimate pe loturi sunt de 984 de milioane de lei, fără TVA – lot 3, iar cele maxime sunt de 1,55 miliarde de lei, fără TVA (lotul 2). 

Pe ce rute vor merge ramele

  • Contractul RE-R este împartit în trei loturi, și anume:
    Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,04 mld lei și 1,33 mld lei, fără TVA.
  • Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,2 mld lei și 1,55 mld lei, fără TVA.
    3. Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984 milioane lei și 1,25 mld lei, fără TVA.

Finantarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Operațional Transport (POT) pentru perioada 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-preţ. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:
• 70% – Componenta financiară;
• 30% – Componenta calitate, din care:9% – Plusvaloare, 9% – Program de livrare, 12% – Disponibilitatea vehiculelor în perioada de garanție și în perioada de mentenanță.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share