Site logo
ARF n-a reevaluat oferta de trenuri interregionale, dar vrea asistență privind livrarea acestora
9 februarie 2022

Deși nu a reanalizat singura ofertă acceptată de trenuri Interregionale, după cum o obligă o decizie a CNSC, ARF vrea să fie asistată la livrarea trenurilor. ARF a publicat în SEAP un anunț de consultare a pieței, al patrulea în doar o lună. Cât de serioasă este în acest context analiza ofertei de trenuri electrice interregionale la care obligă CNSC?

Obiectul achiziției este „Expertiză și supervizare privind implementarea Contractului de achiziție publică privind Achiziția de 20 de rame electrice interregionale noi, denumite RE-IR și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri””. Anunțul face referire la cel de participare nr CN1020204/03.04.2020, adică la cel de achiziție a 20-40 de trenuri interregionale.

Un aspect interesant e faptul că ARF dorește sprijin în privința unui contract care nu este clar dacă se va semna și privind o ofertă care, spune CNSC, trebuie reevaluată din punct de vedere al acceptabilității.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a obligat ARF să reevalueze gradul în care unicul ofertant acceptat a respectat standarde privind climatizarea. Ori, să scoți la licitație servicii de expertizare și supervizare a unui contract încă nesemnat riscă să semene a antepronunțare asupra a ceea ce a cerut CNSC.



Ce se așteaptă

Potrivit anunțului de consultare a pieței, se dorește obținerea unor valori estimative pentru achiziția unor servicii de expertiză și supervizare privind implementarea Contractului de achiziție publică privind „Achiziția de 20 de rame electrice interregionale noi, denumite RE-IR și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri”.

Achiziția celor 20 de rame electrice interregionale noi (RE-IR) cu 15 ani de servicii de mentenanță se poate suplimenta cu 17 rame, iar serviciile de mentenanță cu 15 ani. Serviciile de expertiză și supervizare sunt compuse din: supervizarea livrării RE-IR; supervizarea serviciilor de mentenanță.

Serviciile de mentenanță, prin raportare la o perioadă de timp de 15 ani, se estimează că se vor realiza după cum urmează: frecvența reviziei (o revizie/250.000 Km – parcurs mediu anual pe tren; perioadă de timp: 3 luni, 6 luni, 12 luni, 24 de luni, 60 de luni, 72 de luni, 96 de luni, 120 de luni, 180 de luni); tipul de revizie (VI, RT, OVT, T); număr de revizii programate anual.

Serviciile vor acoperi cel puțin durata contractului atribuit în cadrul procedurii lansate prin Anunțul de participare CN1020204/03.04.2020, respectiv: ● „supervizare livrare RE-IR”: min. 25, max. 31 luni; ● „supervizare servicii mentenanță”: 15 ani.

Stadiul actual al licitației

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis parţial, acum câteva zile, contestaţia Asocierii CRRC – Astra şi a dispus reevaluarea propunerii tehnice a Alstom, în cadrul achiziţiei de rame electrice interregionale (RE-IR), potrivit unui comunicat al Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), remis vineri AGERPRES.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că ieri, 3 februarie 2022, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a publicat Decizia nr. 218/C4/2947,30 din 31.01.2022, prin care a admis, în parte, contestaţia formulată de Asocierea CRRC Qingdao Sifang Co Ltd – Astra Vagoane Călători SA în contradictoriu cu autoritatea contractantă (ARF) şi, totodată, a dispus reevaluarea propunerii tehnice depusă de Alstom Ferroviaria S.p.A., în termen de 15 zile”, se menţionează în documentul citat.

De asemenea, CNSC a respins, ca inadmisibil, capătul de cerere privind anularea procedurii. Oferta asocierii CRRC China – Astra Vagoane România a fost exclusă deoarece modificări ale legislației achizițiilor publice din primăvara anului trecut obligă la respingerea propunerilor făcute de firme ce vin din țări ce nu au acorduri privind achizițiile publice semnate cu România, în cazul de față China.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share