Site logo
ASFR „ieftinește” serviciile oferite industriei feroviare
27 aprilie 2024

Normele de timp pentru activități specifice, scăzute. Autoritatea de Siguranță Feroviară Română micșorează normele de timp pentru activități specifice prestate industriei feroviare.

Noile valori figurează într-un proiect de Ordin al ministrului Transporturilor, disponibil spre consultare aici. Modificările vin în urma unor discuții purtate atât cu reprezentanți ai industriei feroviare, cât și ai Consiliului Concurenței/Consiliului de Supraveghere în domeniul feroviar.

Proiectul respectiv nu presupune majorarea de valori ale normelor de timp în ore respectiv „Prestațiile de activităţi specifice efectuate de ASFR pentru care se aplică tarif orar şi norma de timp necesară pentru fiecare activitate şi prestațiile efectuate de ASFR cu grad mare de complexitate pentru care tariful se stabileşte prin contract” ci reducerea unora dintre aceste valori, se arată în proiect.

Knorr Bremse

„Plecând de la trecerea ASFR la noua structură organizatorică aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr.639/2024, coroborat cu necesitatea de a ţine cont de aspectele provenite de la sectorul feroviar prevăzute în adresa Consiliului Concurenței la care s-a făcut referire anterior, au fost reanalizate toate procesele specifice activităţilor ASFR, în sensul eficientizării acestora şi al alinierii la actualele condiţii de piaţă caracteristice sectorului feroviar din România. În acest demers s-a ținut cont de următoarele aspecte:

  • evaluările interne din cadrul ASFR ulterioare punerii în aplicare a actualelor tarife aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.471/2023, care au ținut cont de personalul efectiv disponibil pentru efectuarea activităților și de norma orară concretă aferentă activităților efectuate, în perioada scursă de la punerea în aplicare a structurii organizatorice a ASFR în temeiul Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.131/2023 până în prezent;
  • necesitatea practicării de către ASFR a unor tarife competitive în raport cu tarifele percepute de Agenția Uniunii Europene pentru Căile Ferate pentru activități similare;
  •  propunerile rezultate în cadrul discuției recente purtate de conducerea ASFR în întâlnirile cu reprezentanții sectorului feroviar, respectiv administratorul/gestionarii de infrastructură și operatorii de transport feroviar/manevră feroviară.

Normele de timp pentru activități specifice, scăzute

Câteva exemple:

  • prima autorizare, în funcţie de numărul subsistemelor structurale mobile (norma de timp/subsistem structural mobil/vehicul) scade de la 176 de ore la 160 de euro. In prezent tariful unei ore este de 35 de euro.
  • O nouă autorizare, în funcţie de numărul subsistemelor structurale mobile (norma de timp/subsistem structural mobil/vehicul) scade de la 112 ore la 104 ore.
  • Reînnoirea autorizaţiei de tip a vehiculului, autorizarea în conformitate cu tipul, extinderea zonei de utilizare (norma de timp/vehicul) scade și aceasta de la 88 de ore la 72 de ore.

Proiectul mai notează: „pentru cazurile în care Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate percepe ASFR tarife pentru cererile depuse de către solicitanți, atunci când ASFR este selectată drept organism de certificare sau autorizare, aceste tarife se refacturează solicitanților de către ASFR”.

Tarifele practicate de ASFR sunt oricum inferioare celor practicate de ERA, agenție europeană ale cărei servicii se suprapun cu cele prestate de ASFR.

Proiectul de act normativ își propune modificarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.471/2023 privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de activităţi specifice efectuate de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română – ASFR, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 748 din 17 august 2023.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share