Site logo
4 octombrie 2022

Asociația Metrou Ușor a trimis Municipalității patru propuneri de reconfigurare a unor proiecte privind modernizarea liniilor de tramvai din București.

”În Consiliul General au fost votate o serie de proiecte pentru tronsoanele rețelei de tramvai rămase nereabilitate. Salutăm aceste demersuri de mult așteptate de societatea civilă. Astfel, Asociația Metrou Ușor continuă să vină în sprijinul factorilor decidenți prin analizarea arterelor ce vor face obiectul licitațiilor de proiectare și execuție. Venim cu idei punctuale de creștere a calității transportului public prin accesibilizarea, eficientizarea și flexibilizarea rețelei de tramvai”, se arată într-o postare de pe contul de Facebook al asociației.

În documentul atașat postării se detaliază cele patru propuneri. Vi le prezentăm și noi în cele ce urmează, cu mențiunea că documentul integral poate fi consultat accesând linkul de mai jos:

AMU+nr.41+03.10.2022+Pachetul+3+de+propuneri+Eficientizarea+modernizarii+liniei+tramvai

Bd. Basarabia de la intersecția cu Bd. 1 Decembrie 1918 până la terminalul Republica

”Propunem ca modernizarea terminalului Republica să țină cont de nevoile actuale și viitoare de staționare ale liniilor de autobuz. Sunt necesare peroane dedicate atât tramvaielor, cât și autobuzelor, similar terminalelor de mare capacitate TRAM+BUS precum Ghencea sau Piața Presei Libere. De asemenea, este important ca poziționarea terminalului să țină cont de perspectiva de dezvoltarea a viitorului bulevard care se conturează între Faur Poarta 4 și terminalul Republica, pe actualul drum de acces industrial din incinta platformei Faur”, se arată în document.

Totodată, se propune ca la intersecția Bd. 1 Decembrie 1918 cu Bd. Basarabia să fie realizat un nou peron unic în sensul de circulație spre Șos. Morarilor, comun pentru liniile de tramvai 36 și 40, în oglindă cu peronul comun existent pe sensurile de circulație spre periferie.

Bd. Mărășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie

Aici se propun accesibilizarea și creșterea gradului de siguranță ale tuturor stațiilor de tramvai de pe acest traseu prin înălțarea carosabilului în stații (modelul Viena), dar și separarea liniei de tramvai de traficul rutier general în intersecția Bd. Mărășești cu Bd. 11 Iunie prin resistematizarea intersecției.

Str. Dristorului între Bd. Camil Ressu și Str. Baba Novac

În acest caz, Asociația Metrou Ușor propune completarea posibilităților tehnologice de întoarcere a tramvaielor din zonă prin realizarea unui racord nou suplimentar cu macaz dedicat dinspre rond Baba Novac (dinspre Piața Hurmuzachi) direct pe str. Dristorului.

”Racordul nou pe care îl propunem reprezintă singura relație care, în prezent, este nefructificată de existența liniei tehnologice strategice de pe Str. Dristorului. Importanța racordului pe care îl propunem este cu atât mai relevantă în contextul șantierului pe care Primăria Sectorului 3 îl va demara prin construirea unui pasaj rutier subteran pe Șos. Mihai Bravu. Mai precis, în prezent, în caz de necesitate, bucla tehnologică de pe Str. Dristorului poate fi utilizată pentru a întoarce doar dinspre/către 3 puncte cardinale (vest, sud, est), dar nu și dinspre/către nord (Piața Hurmuzachi)”, susțin cei de la Asociație.

Modernizarea liniilor de tramvai pe Bd. Timișoara între Str. Valea Cascadelor și CET Vest

Aici, Asociația consideră imperios necesară corelarea acestui proiect de reabilitare a infrastructurii de tramvai existentă cu Proiectul drumului radial “DR1 Vest Expres”, respectiv extinderea/ străpungerea Bd. Timișoara către D.N. Centura București și Autostrada de Centură A0.

”De asemenea, planurile oficiale ale Primăriei Municipiului București pentru extinderea rețelei de tramvai, care au deja o vechime de peste 15 ani, prevăd continuarea liniei de pe Bd. Timișoara până la centura feroviară. Acolo este propusă realizarea unei stații feroviare pe calea ferată de centură pentru viitorul tren metropolitan, precum și a unui terminal multimodal de tip Park&Ride în care să întoarcă tramvaiele și autobuzele regionale, iar navetiștii să-și poată lăsa mașinile la intrarea în oraș. Concret, considerăm că limitarea rețelei de tramvai doar până la actuala buclă simplă existentă la Terminalul CET Vest este o măsură anacronică în contextul creșterii ofertei rezidențiale, extinderii infrastructurii rutiere și planificării unei stații CF pentru trenul metropolitan. Suntem de părere că tramvaiul trebuie extins cu cel puțin aproximativ un kilometru până la centura feroviară, acolo unde se vor putea asigura facilitățile necesare unui nod intermodal modern, contemporan, între trenul metropolitan și tramvai”, se mai arată în documentul citat.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share