Site logo
Asociația Pro Infrastructură cere eliminarea trecerilor la nivel pe magistralele principale
4 octombrie 2020
eliminarea trecerilor la nivel trecerile la nivel cu calea ferată amenajarea trecerilor la nivel licitație la Regionala Cluj

După accidentul de la Blaj, unde un tren a lovit un autoturism blocat pe calea ferată, Asociația Pro Infrastructură cere eliminarea trecerilor la nivel pe magistralele principale.

eliminarea trecerilor la nivel trecerile la nivel cu calea ferată amenajarea trecerilor la nivel licitație la Regionala Cluj

”Ieri (joi seara – n.red.) a avut loc la Blaj încă un trist accident la trecerea la nivel cu calea ferată de pe coridorul european București-Curtici. Astfel, trenul București-Viena a lovit un autoturism – din fericire fără victime. Atragem atenția odată în plus tuturor participanților la trafic să acorde maximă atenție la intersecțiile cu calea ferată, viața cetățenilor fiind infinit mai importantă decât orice potențial minut câștigat prin nerespectarea semnalelor de la barieră. În același timp, dorim să tragem un semnal de alarmă cu privire la incompetența și impotența autorităților române. Linia pe care a avut loc accidentul reprezintă un coridor internațional de transport proaspăt demolat și reconstruit de la zero într-un proiect de reabilitare capitală care a costat până acum câteva miliarde de euro și care e întârziat cu mai bine de un deceniu. Pe scurt, într-o Europă care elimină trecerile la nivel, noi le păstrăm pe construcții noi, inclusiv prin orașe mari, acolo unde se puteau realiza subtraversări la câteva zeci de metri distanță!”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a Asociației pro Infrastructură.

Eliminarea trecerilor la nivel, imperios necesară în cazul noilor proiecte

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că autoritățile discută despre soluții de secol XIX pe miliarde de euro în secolul XXI.

”Trebuie amintit că această reconstrucție capitală are un standard rușinos. Deși s-au investit bani de linie de mare viteză, linia permite maximum 160 km/h, cu numeroase limitări și restricții <direct din fabrică>, unele chiar de 50 km/h, din cauza soluțiilor tehnice modeste. Solicităm Ministerului Transporturilor și CFR Infrastructură să vină în cel mai scurt timp cu o soluție clară de eliminare a trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată, iar pe proiectele noi de modernizare și reconstrucție să prevadă din start soluții de secol XXI”, a transmis Asociația Pro Infrastructură, prin intermediul paginii de socializare.

Un accident la Blaj a avut loc joi seara, când trenul Interregio internațional Dacia, București Nord-Viena, a lovit o mașină ce rămăsese blocată între bariere, după cum a relatat Club Feroviar. Accidentul s-a produs pe DN 14 B, la ieșirea din Blaj spre Valea Lungă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share