Slide Slide Slide


PARTENERI:

Astra Transcarpatic revine la Mangalia. Durata călătoriei, cu 45 de minute mai mică decât la CFR Călători

By
Astra Transcarpatic revine la Mangalia Astra Transcarpatic revine la Constanța

Odată cu începerea sezonului estival, Astra Transcarpatic revine la Mangalia, destinație spre care va opera zilnic o pereche de trenuri. Societatea arădeană va avea cea mai mică durată a călătoriei pe relația București-Mangalia.

Adrian Bărbulescu

Astra Transcarpatic revine la Mangalia Astra Transcarpatic revine la Constanța
FOTO România Feroviară

De joi, 18 iunie, Astra Transcarpatic (ATC), societatea de transport feroviar controlată de omul de afaceri Valer Blidar, va reîncepe operarea trenurilor directe pe ruta Constanța-Mangalia, lansate vara trecută.

Astra Transcarpatic revine la Mangalia. Durata călătoriei: trei ore și 26 de minute

De această dată, trenurile ATC vor ajunge cel mai repede în sudul litoralului. Durata călătoriei București-Mangalia va fi de numai trei ore și 26 de minute, față de patru ore și nouă minute, cât face cel mai rapid tren operat de CFR Călători (IRN 1996). Deci, cu 45 de minute mai puțin.

”În acest sezon, începem operarea trenurilor directe București-Mangalia pe 18 iunie. Precedentul sezon a mers foarte bine. Acum, în condițiile pandemiei de coronavirus de tip nou, aș fi foarte mulțumit să meargă la fel de bine ca anul trecut”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al ATC, Liviu Pescărașu.

El a precizat că durata mai mică a călătoriei se datorează faptului că, garnitura fiind un automotor diesel, nu este nevoit să piardă timpul la Constanța pentru schimbarea locomotivei. Anul trecut însă, trasa pusă la dispoziție de CFR SA prevedea o staționare de aproape jumătate de oră (26 de minute) la Constanța. Acum, staționarea în Gara Constanța a fost redusă la doar șase minute.

VEZI ȘI: Astra Trans Carpatic angajează ȘEF TREN pentru județele Brașov, Constanța, Arad și Dâmbovița

Astra Transcarpatic revine la Mangalia. Orele de plecare și de sosire

Trenul IR 15581 va pleca din București Nord la 8,00 și va ajunge la Mangalia la 11,26 (Constanța 10,22). La Întoarcere, IR 15582 va pleca din Mangalia la 13,55, iar la destinație va ajunge la 17,34, după trei ore și 39 de minute. De această dată, staționarea la Constanța va fi de 11 minute.

Cât privește regulile de distanțare socială, Liviu Pescărașu a precizat că, deocamdată, jumătate din locurile din tren sunt blocate la vânzare. ”Ușor-ușor, le vom debloca însă, în funcție de cerere. Purtarea măștii va rămâne însă obligatorie pe toată durata călătoriei”, a precizat directorul general al ATC.

ATC operează deja trenuri București-Constanța

De la jumătatea lunii trecute, trenurile Astra Transcarpatic circulă deja pe relația București-Constanța. ”Astra Transcarpatic a introdus recent sezonierul estival de la București spre Constanța, momentan limitat la Constanța, iar dacă cererea o va impune (trenurile – n.red.) vor ajunge până în Mangalia”, a anunțat la vremea respectivă operatorul feroviar privat pe pagina de Facebook România Feroviară.

Astfel, începând cu data de 15 mai, sunt în circulație următoarele trenuri:

IR 15584. București Nord 08,00 – Ciulnița 09,04 – Fetești 09,26 – Cernavodă Pod 09,40 – Medgidia 09,58 – Constanța 10,22.

IR 15583. Constanța 15,15 – Medgidia 15,41 – Cernavodă Pod 15,58 – Fetești 16,12 – Ciulnița 16,34 – București Nord 17,34.

Trenurile pe relația București-Constanța (București-Mangalia după data de 18 iunie) sunt operate cu automotoare de tip IC2.

Rămâne de văzut dacă și Regio Călători va reveni în sudul litoralului

Anul trecut, o altă societate privată de transport feroviar, Regio Călători, a operat curse directe Brașov-Mangalia, cu trecere prin București Băneasa. Societatea brașoveană a cumpărat în urmă cu doi ani de zile două automotoare diesel de la societatea franceză de căi ferate SNCF. Ramele X 72500 sunt automotoare Diesel produse de Alstom pentru operatorul național francez în perioada 1997-2002. Trenurile au o viteză maximă constructivă de 160 km/h și se pot cupla. Fiecare vagon motor (cele terminale) este echipat cu două motoare MAN care dezvoltă un total de 800 cai putere, aducând puterea totală de tracțiune la 1600 cai putere (1200kW), cu transmisie hidromecanică Voith.

Rămâne de văzut dacă Regio Călători va opera și în acest an trenuri directe spre sudul litoralului.

CITEȘTE și EXCLUSIV Trenurile Soarelui 2020, LISTA completă. Ce garnituri vom avea spre litoral

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share