Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri seara că au fost depuse 11 oferte pentru modernizarea căii ferate Timișoara-Arad, pe cele două loturi scoase la licitație.
„Au fost depuse astăzi 11 oferte pentru modernizarea secțiunilor Timișoara-Ronaț Triaj și Ronaț Triaj-Arad. După semnarea contractelor vor fi modernizați aproximativ 76 de km de cale ferată, pe care se va putea circula cu viteze de până la 160 km/h. Cele două contracte vor avea o valoare totală estimată de 3,917 miliarde de lei și vor fi finanțate prin Fonduri Externe Nerambursabile. Pentru fiecare contract în parte durata pentru proiectare și execuție va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 de luni execuție”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Licitația pentru modernizarea căii ferate Timișoara-Arad, împărțită în două loturi
Procedura de achiziție pentru Timișoara-Arad este împărțită în două loturi, iar ofertele sunt următoarele, după cum a precizat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pe pagina sa de Facebook:
Oferte pentru Lotul 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr. D
S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A.
FCC CONSTRUCCION S.A.
ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
WEBUILD SPA – MILANO
IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere
Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent, calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maximum 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maximum 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. De asemenea, se vor executa lucrări:
► de construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitare a 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel și 2 podeţe de descărcare;
►de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc;
►de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.;
►de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF;
► de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.
Oferte pentru Lotul 4 Ronaț Triaj GR. D-Arad
ARCADA COMPANY
FCC CONSTRUCCION S.A.
WEBUILD SPA – MILANO
IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere.
Pe lângă acest tronson, tot în cadrul Lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca 7 kilometri. Pe traseul existent, calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maximum 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maximum 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent. De asemenea, se vor executa lucrări:
►de reconstrucție sau reparaţii/modernizare a 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate și 9 podeţe de descărcare;
►de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc;
►de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se vor transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor;
►de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF;
►de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail