Nereguli menționate de presa clujeană
La începutul lui iulie 2024, în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism (CTATU) a județului a fost prezentat Planul Urbanistic Zonal Restructurare Urbană „Remarul 16 Februarie”.
Ca surse documentare, în Memoriul de prezentare al P.U.Z.-ului, sunt menționate, printre altele, Certificatul de Urbanism nr. 695 din 14 martie 2022 și Avizul de oportunitate nr. 23239/433/02.03.2020, explică publicația locală Gazeta de Cluj.
O primă problemă a acestui proiect constă în faptul că avizul de inițiere/ oportunitate a fost aprobat în martie 2020, cu doi ani înainte de eliberarea certificatului de urbanism, care a avut loc în martie 2022.
Pentru a înțelege în ce constă problema acestui proiect trebuiesc înțeleși o serie de indicatori urbanistici care stabilesc cât de mult poate construi un dezvoltator pe o suprafață de teren supusă unor condiții. Este vorba despre P.O.T. (Procentul de Ocupare al Teritoriului) – „raportul dintre suprafaţa construită (amprenta la sol a clădirii sau proiecţia pe sol a perimetrului etajelor superioare) şi suprafaţa parcelei” și C.U.T. (Coeficient de Utilizare a Terenului) – „raportul dintre suprafaţa construită desfăşurată (suprafaţa desfăşurată a tuturor planşeelor) şi suprafaţa parcelei inclusă în unitatea teritorială de referinţă”. Prin acești doi indicatori se stabilesc limitele minime și maxime ale unui proiect imobiliar.
Prin avizul de inițiere/ oportunitate, se pot ”negocia” P.O.T. și C.U.T. Iar, pe planșa reglementărilor urbanistice ale unităților teritoriale de referință, aferente P.U.G.-ului, pentru imobilul „Remarul 16 Februarie”, se menționează încadrarea în U.T.R. ZCP_RiM, care permite pentru clădiri comune P.O.T. maxim = 60% și C.U.T. maxim = 2.8. Doar că, tot în U.T.R. ZCP_RiM, se stipulează ca și condiționări primare, privind schimbarea U.T.R. Ei a „zonelor economice cu caracter industrial” în altă destinație (precum încadrarea în U.T.R. ZCP_RiM și U.T.R. P propuse prin P.U.Z.), realizarea unui P.U.Z. pentru Zone Construite Protejate (P.U.Z.C.P.) – (a) și a unei proceduri de restructurare – (b). În situația în care aceste condiționări primare nu s-au înfăptuit, și în condițiile legii (art. 32, alin. (7) din Legea 350/2001), C.U.T.-ul prevăzut prin U.T.R. Ei poate fi majorat o singură dată, cu maxim 20%, ajungându-se la C.U.T. maxim = 1.44. Cu toate acestea prin P.U.Z. se propun C.U.T. maxim = 2.0 (U.T.R. P) și C.U.T. maxim = 2.8 (U.T.R. ZCP_RiM), adică o majorare a C.U.T.-ului cu 233%.
În cazul PUZ-ului Remarul 16 Februarie, în lipsa unui aviz de inițiere/ oportunitate în vigoare, prin a cărui aprobare se stabilesc CUT și POT, avizele obținute pentru aprobarea P.U.Z.-ului sunt nule.
Conform legii, obținerea avizelor și/ sau acordurilor în vederea aprobării planului urbanistic zonal se realizează ulterior inițierii elaborării acestei documentații de urbanism (vezi detalii aici și aici).
Blocurile lui Călin Mitică vor cât mai sus
În condițiile în care nu există aprobat aviz de inițiere/ oportunitate în baza certificatului de urbanism în vigoare, avizele, în vederea aprobării P.U.Z.-ului, s-au emis (și/sau s-ar emite în continuare) cu încălcarea prevederilor legale privind procesul elaborării planului urbanistic zonal/ documentației de urbanism.
Pe planșa reglementărilor urbanistice ale unităților teritoriale de referință, aferente P.U.G.-ului, pentru imobilul „Remarul 16 Februarie”, se menționează încadrarea „ZCP_RiM, Hmax.=28m ”, respectiv se vor aplica reglementările prevăzute prin P.U.G. – U.T.R. ZCP_RiM, înălțimea maximă admisibilă a construcțiilor propuse urmând a fi de 28 de metri.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail