Deputații spun lucruri trăznite. Ilie Bolojan, posibil viitor premier al guvernului de „uniune ” națională ar susține o comasare a tuturor autorităților de reglementare de la Ministerul Transporturilor, indiferent că e vorba de transport feroviar, rutier, aerian, naval, susține un deputat PNL, respectiv Florin Roman.
Folosind răspunsul obținut la o interpelare din 2023 (fără a informa însă că e de anul trecut și lăsând să se înțeleagă că e din acest an, Florin Roman menționează pe pagina sa de socializare o posibilă astfel de comasare, justificată de nevoia unei reforme.
Steagurile lui Pristanda
„Aproape 2,5 milioane de minute întârziere pe calea ferată a trenurilor, în primele 9 luni ale anului este răspunsul oficial de la Ministerului Transporturilor, la o interpelare pe care am adresat-o ca deputat. 108 avioane au avut întârzieri mai mult de 3 ore în același interval.
Cu toate acestea avem 8 autorități care reglementează pentru traficul feroviar, aerian și rutier. De fapt sunt vreo 12 în total. Numai la CFR vorbim de Agenția Feroviară de Investigare, de Autoritarea pentru Reforma Feroviară, de Autoritatea Feroviară Română, de Centrul Național de calificare și instruire feroviară. Pentru rutier avem ISCTR și ARR, iar în naval vorbim de Autoritatea Navală Română. Pot funcționa toate într-o singură autoritate? Sigur, numai să se vrea!”.
Roman: Bolojan vrea redimensionarea administrației
„Ilie Bolojan a anunțat ca PNL și-a stabilit ca obiective și redimensionarea administrației publice centrale, prin urmare lucrăm la proiectele de legi care vor fi susținute în Parlament, încă de la începutul sesiunii următoare. Spuneam acum câteva zile ca ASF, poate funcționa și sub tutela BNR, pe o structură simplificată, așa cum se întâmplă în alte țări europene.
Știți câte autorități naționale de reglementare se ocupă de servicii publice în România? ANCOM, ANRSC, ANRE, ANRM, Autoritatea Competentă de Reglementare a operațiunilor petroliere offshore la Marea Neagră! Pot funcționa toate într-o singură autoritate, cu o singură conducere? Sigur ca da! Numai să se vrea, asta ca să răspund și celor care întreabă de ce acum? Pentru ca PNL sub Ilie Bolojan își dorește această reformă!”, susține deputatul PNL.
Semne de întrebare
Este însă îndoielnică utilitatea unei autorități de reglementare unice în Transporturi. Resursa umană specializată în tipul respectiv de transport ba trebui menționută (indiferent că acum se găsește într-o autoritate specializată, iar în viitor se va găsi într-o autoritate centralizată. Singura economie bugetară se va putea obține prin micșorarea numărului de angajați din departamentele de suport de tipul contabilitate, resurse umane, informatică, adminstrativ etc. Economiile obținute prin micșorarea costurilor de funcționare ar putea fi anihilate prin costuri suplimentare presupuse de integrare și funcționare a serviciilor de reglementare unite într-un singur colos.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail