Site logo
BREAKING. CFR Marfă – obligată să rămână asociată cu Gruia Stoica în Rolling Stock
30 aprilie 2024

CFR Marfă, obligată să rămână asociată cu Gruia Stoica. Într-o decizie surprinzătoare, Tribunalul București a respins marți cererea CFR Marfă de a ieși din asocierea cu GFR din Rolling Stock.

Tribunalul București a respins marți cererea CFR Marfă de a ieși din asocierea cu GFR din Rolling Stock, în pofida numeroaselor semne venite din partea instituțiilor de control ale statului, că asocierea în cauză este una cât se poate de benefică pentru GFR și Gruia Stoica, dar păguboasă pentru CFR Marfă.

CFR Marfă – obligată să rămână asociată cu Gruia Stoica

Este suprinzător faptul că, într-o economie de piață, o companie este practic forțată să rămână parteneră cu o altă companie, împotriva voinței sale. Singura explicație o reprezintă existența unui contract de asociere total dezavantajos pentru CFR Marfă, companie legată de glie în asociere. Ca element de curiozitate, judecătorii n-au nimerit nici măcar scrierea corectă a numelui companiei Rolling Stock, devenită în dosarele Tribunalului „Rooling Stock”.

CFR Marfă – obligată la plata cheltuielilor de judecată

Redăm „soluția”. „Respinge cererea, ca nefondată. Obligă reclamanta să plătească pârâtei suma de 129.375,89 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând onorariu de avocat. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VI-a civilă. Pronunţată astăzi, 30.04.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin intermediul grefei instanţei”.

După cum spuneam, asocierea este total păguboasă pentru CFR Marfă. Avantajele oferite de către GFR companiei de stat, aflată acum în concordat, sunt vagoane reparate la suprapreț în curtea lui Gruia Stoica și promisiuni de dividende care niciodată nu au atins nivelul promis.

Asocierea, posibilă explicație pentru situația falită a companiei de stat

Un raport al Curții de Conturi din 2021 nota că „obiectul de activitate al societății a fost exploatarea și/sau închirierea de locomotive și vagoane de marfă în cadrul unei asocieri între CFR Marfă – care urma să contribuie la capitalul social cu locomotive și vagoane, GFR și Raiffeisen Bank S.A. – companii care urmau să participe la constituirea capitalului social prin aport în numerar. Inițial, scopul asocierii era repararea și/sau modernizarea disponibilului de material rulant și de tracțiune al CFR Marfă prin intermediul finanțării asigurate de GFR și Raiffeisen Bank S.A. în vederea exploatării și/sau închirierii către terțe părți, în special în exteriorul României. În actul constitutiv nu a fost însă prevăzută clauza de exclusivitate pentru CFR Marfă privind transportul materialului rulant pe teritoriul României.” Compania mixtă a ajuns să folosească grosul vagoanelor sale pentru transportul produselor OMV Petrom, concurență făcută CFR Marfă.

Vrabia de pe gard și dividendele date CFR Marfă

Avantajele preconizate pentru CFR Marfă la momentul elaborării studiului de fezabilitate constau în distribuirea de dividende de către RSCO de minimum cinci milioane de euro/an, ca urmare a profiturilor anuale estimate la 20,85 milioane de euro/an, începând cu anul al doilea de funcționare. Pentru primul an, a fost proiectată derularea integrală a investiției, respectiv repararea întregului parc de material rulant aportat. În perioada 2007-2011, societatea a raportat însă o pierdere cumulată de 40,7 milioane de lei, urmată de un profit cumulat de 16,7 milioane de lei în perioada 2012-2013, nedistribuind dividende în
niciunul dintre ani, pierderea cumulată în perioada 2007-2013 fiind de 24 de milioane de lei.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share