Site logo
BREAKING Guvernul a deblocat proiectul Magistralei 6 de metrou, blocat de Drulă
2 octombrie 2021

În ședința de sâmbătă, Guvernul a deblocat proiectul Magistralei 6 de metrou, care fusese blocat de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă.

”𝗔𝘀𝘁ă𝘇𝗶, î𝗻 ș𝗲𝗱𝗶𝗻ț𝗮 𝗱𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻, 𝗮𝗺 𝗱𝗲𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗠𝟲. 𝗠𝟲 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗹𝗶𝗻𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗳𝗮𝗰𝗲 𝗹𝗲𝗴ă𝘁𝘂𝗿𝗮 î𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱𝘂𝗹 ș𝗶 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 B𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹ă 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗹𝗲𝗮𝗴ă 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗼𝗰𝗮𝗹𝗶𝘁ăț𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 (𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶 – 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲ș𝘁𝗶 – 𝗝𝗶𝗹𝗮𝘃𝗮) M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗶𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗮𝘃â𝗻𝗱 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 î𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱!”, a anunțat pe contul său de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.

Proiectul Magistralei 6 de metrou, scos la licitație

El a precizat că în cel mai scurt timp va fi lansată licitația pentru execuția sectorului de Nord (Tokyo – Aeroport Otopeni). Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni, este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în scenariul optim: „Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport.” Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani.

CITEȘTE și Schimbarea schimbării: Proiect anulat care valorează miliarde de lei și care totuși se va face

𝗔𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗻𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗼𝗯𝘁𝗶𝗻𝘂𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂 𝗮𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗿𝗲𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃 𝟭𝟰,𝟮 𝗸𝗺, 𝟭𝟮 𝘀𝘁𝗮ț𝗶𝗶 ș𝗶 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶ț𝗶𝗮 𝗮 𝟭𝟮 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶. 𝗜𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗼-𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗶 𝗮𝗶 𝗠𝟲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮ț𝗶 𝗱𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝘂𝗹 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶 𝗽𝗲 𝗯𝗮𝘇𝗮 𝘂𝗻𝗼𝗿 𝗮𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗲 𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗲, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗮𝘂 î𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗶𝗱𝗲𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗽𝗲 î𝗻𝘁𝗿𝗲𝗮𝗴𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹ă, a mai scris oficialul.

El a explicat că împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, din două direcții cu patru utilaje TBM, și ulterior pentru contractarea unitară a lucrărilor de semnalizări și de achiziții material rulant. Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o stație multimodală pe Centura București/DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou. Acest punct de transfer dispare în absența extinderii M6, ducând chiar și la reducerea eficienței investiției feroviare.

”În paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea liniei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, precum și cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2”, se încheie postarea lui Irinel Scrioșteanu (PNL).

Extinderea M6 până la Aeroportul Henri Coandă a fost blocată de fostul ministru (USR) al Transporturilor Cătălin Drulă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share