Site logo
BREAKING Trei oferte pentru contractul privind modernizarea stațiilor Ciulnița și Fetești
2 noiembrie 2021

Trei oferte au fost depuse la licitația lansată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea stațiilor Ciulnița și Fetești de pe M800, în valoare de aproximativ 58 milioane de euro. Cele două stații au fost ”uitate” la modernizarea Magistralei 800 și au un sistem de linii vechi, iar peroanele lipsesc în gara Fetești.

Este vorba de procedura lansată pe 5 august în sistemul electronic de achiziții publice cu titlul ”Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ”.

Obiectivele generale la care contribuie realizarea proiectului sunt: – Îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza minimă de 120 km/oră şi viteza de 160 km/oră pe liniile directe din ambele stații; – Modernizarea electrificării în ambele stații c.f. (25 kV); – Mărirea capacităţii de tranzit; – Asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (minimum 750m), facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi; – Repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; – Modernizarea clădirilor (CED) din cele două stații, incluzând construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; – Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); – Modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Valoarea estimată a contractului este de 317.369.456,27 fără TVA, din care 11.237.322,45 lei fără TVA pentru proiectare și 282.723.280,40 lei fără TVA pentru execuție. Durata contractului este de 84 de luni, din care: 24 de luni pentru proiectare și execuție (trei luni proiectare, o lună verificarea documentației tehnice și 20 luni execuția); 60 de luni perioada de garanție.

Companii austriece, franceze și românești se ”luptă” pentru contract

La termenul limită stabilit prin procedura de achiziție, CNCF CFR SA a primit trei oferte, după cum urmează:

  1. Strabag
  2. Asociere Alstom Transport SA – Euroconstruct Trading 98
  3. Asociere Arcada Company – ISPCF.

Lista completă a subcontractorilor declarați în cadrul fiecăreia dintre cele trei oferte depuse o puteți consulta dând click pe linkul de mai jos:

Declaratie_Participare_100148864

Ce presupun lucrările pentru modernizarea stațiilor Ciulnița și Fetești

modernizarea stațiilor Ciulnița și Fetești cazul palinka modernizarea stației FeteștiÎn stația Ciulnița, firul I al liniei curente nu a fost reabilitat și există o restricție de 70 km/oră, în loc de 160 km/oră. La firul II este o restricție de 140 km/oră, pentru că sunt probleme la instalațiile SCB+IFTE.

Aici, valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 114.635.000 lei, din care 74.668.000 lei lucrări de construcții-montaj. Trebuie reabilitați 4.020 metri de linie și 6.560 mp de peroane. Durata de execuţie a investiţiei este de 10 luni de zile.

Așa arată ”peroanele” din stația Fetești

În stația Fetești, pe liniile directe (Firul I și Firul II) este instituită restricție de 90 km/oră în loc de 140 km/oră. Aici sunt probleme pe schimbătoarele de cale + 2TDJ pe cap X restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră, iar pe cap Y un TDJ cu 5 km/oră în loc de 30 km/oră. Liniile 1, 7, 8, 9, 10, 11 și 12  sunt restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră.

Valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 279.440.000 lei, din care construcţii-montaj 202.334.000 lei. Durata de execuţie a investiţiei este de 20 de luni. Vor fi făcute reabilitarea liniilor din stație pe o distanță de 14,83 km și reabilitarea peroanelor, pe o suprafață de 7.300 mp.

CITEȘTE ce implicare au avut doi foști primari, ambii ceferiști, în modernizarea stațiilor respective.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share