Site logo
30 iunie 2022

Un lider sindical de la calea ferată și-a dat demisia de la CFR Călători, societate în cadrul căreia lucra de 32 de ani, ocupând succesiv mai multe funcții. El va fi de luni salariat al federației pe care o conduce. Nu este vorba de o demisie în adevăratul sens al cuvântului, ci doar de o suspendare a activității, el putând reveni oricând pe ultimul post pe care l-a deținut. 

demisia de la CFR Călători Conferința Internațională a Muncii”Mi-am făcut scoatere din producție de la CFR Călători și începând de mâine, 1 iulie, voi fi plătit de federația pe care o conduc. Nu puteam să mai stau pur și simplu și să nu-mi pot apăra oamenii pe care-i reprezint. Nu puteam să fac nimic în timpul programului de la CFR Călători, nici măcar să dau interviuri în care să prezint problemele cu care se confruntă angajații”, a declarat pentru Club Feroviar președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

El a precizat că lucrează la calea ferată din 1990 și din 1998 (după divizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române – SNCFR) la Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA. „Am ocupat, pe rând, toate funcțiile din scara ierarhică. Acum eram revizor regional de siguranța circulației la CFR Călători”, a spus Rodrigo Maxim.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Traian Preoteasa nu a invitat sindicatele la ședințele CA

demisia de la CFR Călători scandal la SCRL Brașov schimbarea conducerilor companiilor feroviare conducerea CFR Călători director general al CFR Călători Ludovic Orban la CFR Călători greviștii de la CFR protestul de la calea ferată
Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători

Întrebat dacă va participa în continuare la ședințele Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat, liderul sindical a răspuns: „Vom participa la ședințele CA când ne vor chema pe noi, sindicatele, pentru că până acum directorul general Traian Preoteasa nu ne-a chemat niciodată, în ciuda faptului că a fost ridicată interdicția impusă de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă”. Traian Preoteasa nu a putut fi contactat pentru un punct de vedere.

În luna martie a anului trecut, Cătălin Drulă a exclus sindicatele de la ședințele CA ale companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor, în contextul scandalului în care se afla cu liderul Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, Ion Rădoi, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Apoi, ministrul Sorin Grindeanu a emis Ordinul nr. 40 din 13 ianuarie, care anula Ordinul 187 din 5 martie 2021 emis de predecesorul său. Totodată, actualul act normativ menționează că reprezentanții sindicatelor „pot fi invitați să participe” la ședințele Consiliilor de Administrație, așa cum a scris Club Feroviar.

Privilegiile experților sociali, tăiate prin noul CCM

Revenind la demisia lui Rodrigo Maxim de la SNTFC CFR Călători, plata salariului acestuia nu va fi floare la ureche pentru federația pe care o conduce.

Aceasta în condițiile în care deja directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a tăiat din beneficiile pe care le aveau organizațiile sindicale reprezentative. Reducerea acestor privilegii a fost făcută cu ocazia semnării noului Contract Colectiv de Muncă la CFR Călători, la finele lunii mai.

Atunci, experților sociali (post pe care erau încadrați liderii sindicali) din cadrul societății a fost redus de la 29 la 14 și celor rămași li s-au retras anumite beneficii pe care le avea până atunci. „Vreau să precizez că pentru experții sociali nu se aplică indexarea salariilor. De asemenea, se asigură auoturisme, care însă de acum înainte vor fi date în comodat organizațiilor sindicale. De acolo se descurcă ei, nu mai primesc cotă de combustibil”, declara la vremea respectivă pentru Club Feroviar directorul general al CFR Călători.

Demisia de la CFR Călători a lui Rodrigo Maxim, o premieră

Demisia lui Rodrigo Maxim de la CFR Călători este o premieră pentru sistemul feroviar de stat, unde liderii sindicali nu sunt plătiți de federațiile pe care le conduc.

Aceștia sunt remunerați de societățile și companiile feroviare din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – SNTFC CFR Călători, STNTF CFR Marfă și CNCF CFR SA. De-a lungul timpului, mai mulți miniștri și directori au încercat să restrângă privilegiile pentru liderii sindicali. Anul trecut, același Traian Preoteasa, la acea vreme director general al CFR Marfă, dispunea ca de la 1 august 2021 toți experții sociali să se întoarcă în producție, potrivit calificărilor lor, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share