Site logo
Bugetul Palat CFR pe 2021. Profit de 700.000 de euro din închirierea a 40.000 mp
13 mai 2021

Bugetul Palat CFR pe 2021 prevede un profit net de aproape 3,4 milioane de lei, echivalentul a 687.000 de euro, care va fi realizat din închirierea a aproximativ 40.000 mp de spații de birouri din imobilul situat în bulevardul Dinicu Golescu nr. 38. Banii nu vor merge însă la companiile feroviare, cu toate că imobilul a fost construit din banii Căilor Ferate Române.

Adrian Bărbulescu

Bugetul Palat CFR pe 2021 sectorul feroviar la Ministerul Transporturilor reorganizarea Ministerului Transporturilor Ministerul Transporturilor către USR secretar de stat pe domeniul feroviar incendiu la Ministerul Transporturilor coronavirus în centralul CFR Valoarea de inventar pentru Palatul CFR sindicalist în conducerea Ministerului Transporturilor situația CFR Marfă mutarea Ministerului Transporturilor la Iași director general al CFR Călători Consiliu de Administrație al CFR rectificare bugetară consilier la Ministerul Transporturilor secretar general la Ministerul Transporturilor Ludovic Orban revine la Ministerul Transporturilor secretar de stat pe domeniul feroviar Mircea Florin Biban

Pe site-ul Ministerului Transporturilor  a fost postat, în dezbatere publică, proiectul de Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societății Comerciale Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR SA.

Societatea a înregistrat la data de 31 decembrie 2020 un rezultat brut pozitiv în valoare de 4.061,81 mii lei și nu a înregistrat plăți restante. Pentru anul în curs, profitul brut este estimat la 4.080,53 mii lei, iar rezultatul net, după plata taxelor și impozitelor, va fi de 3.389 mii lei, echivalentul a 687.000 de euro. Indicele de creştere al cheltuielilor  ȋn anul 2021 de 0,43% are aceeași valoare cu indicele de creştere al veniturilor în acest an.

Bugetul Palat CFR pe 2021. Numărul de angajați rămâne constant

Nivelul cheltuielilor de natură salarială prezintă o creștere de 2,18% față de nivelul aprobat al anului 2020. Creșterea este cauzată de majorarea câștigului mediu brut cu suma totală de 1,93 mii lei, ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată. De asemenea, s-a avut în vedere influența sumelor reprezentând reîntregirea veniturilor  angajaților pentru întreg anul 2021 cu suma de 69,60 mii lei, determinată ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2020.

Una peste alta, nivelul câștigului mediu brut pe salariat programat pentru anul 2021, de 5.928,52 lei, este mai mic cu 1,3% decât cel  realizat la finalul anului 2020. Numărul de personal programat la finele anului în curs (49 de salariați) se menţine la acelaşi nivel cu cel programat și aprobat pentru anul 2020.

În altă ordine de idei, sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2021 au fost estimate în creștere cu 9,32% față de cele realizate la data de 31 decembrie 2020 și vor fi asigurate din amortizare și din sumele repartizate din profitul anului trecut. La rândul lor, cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul 2021 vor fi în creștere cu 74,73% față de cele realizate la data de 31 decembrie 2020.

Fără plăți restante în acest an

Creanţele restante au fost estimate pentru acest an în scădere cu 1,31% față de cele consemnate la finele anului trecut, de la 3.044,81 mii lei la 3.004,81 mii lei. Nu se prognozează plăți restante pentru acest an.

Proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societăţii Comerciale „Grup Exploatare şi Întreţinere Palat CFR” SA a fost avizat de către reprezentanții  Consiliului de Administrație, prin Hotărârea nr.247 adoptată în ședința din data de 30 martie 2021. De asemenea, proiectul a fost aprobat de reprezentanții AGA, prin Hotărârea nr. 188/23.04.2021.

Companiile feroviare plătesc chirie la ele acasă

Profitul nu va intra în conturile societăților feroviare, care plătesc chirie în propria casă, în condițiile în care Palatul CFR a fost construit din banii Căilor Ferate Române.

”Scopul construirii unui astfel de palat a fost strângerea într-o clădire a tuturor serviciilor Administraţiei Căilor Ferate, până atunci răspândite în 14 imobile izolate, majoritatea închiriate de la particulari”, se arată pe site-ul palatcfr.ro.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share