Site logo

Calea ferată București-Giurgiu se deschide în campanie, după care se va închide din nou

de 23 mai 2024

Calea ferată București-Giurgiu se va deschide pe 1 iunie, în plină campanie electorală, după care se va închide din nou.

Așa cum a scris Club Feroviar, circulația feroviară pe ruta directă București-Giurgiu se va relua pe 1 iunie, cu opt zile înainte de data alegerilor locale și europarlamentare. Numai că trenurile nu vor circula foarte mult pe această rută, deoarece va fi din nou închidere de linie, pentru executarea lucrărilor la faza a doua a proiectului.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat joi după amiază anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţii ”.

Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 2.259.457.149,97 și 2.711.348.579,96 lei.

Pe linia București Progresu km 5+421 – Stația Giurgiu Oraș km 67+332 se vor face lucrări de modernizare (exceptând 12,02 km interval Vidra-Comana (Lotul 1) finalizat de Porr Construct și electrificare. De asemenea, pe linia 106. (Ax stație Giurgiu Nord km 64+044 – Ax Pod Ruse km 69+700) se vor face lucrări de modernizare și electrificare. Pe sectorul CF Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră vor fi prevăzute lucrări de reabilitare, electrificare, inclusiv ERTMS Nivel 2.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 1 iulie 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 1 Mai 2025.

Calea ferată București – Giurgiu se închide din 2026 pentru trei ani

Cum este vorba de linie simplă, modernizarea nu se poate face menținând traficul feroviar deschis.

Luând în considerare cele scrise în anunțul de licitație, lucrările propriu-zise vor începe în 2026, când linia va trebui închisă pentru alți trei ani. Dacă cele două etape s-ar fi derulat în paralel, nu am mai fi fost în această situație.

Circulația feroviară a fost închisă timp de aproape 19 ani, din 13 august 2005, când s-a prăbușit vechiul pod de la Grădiștea, construit pe vremea Regelui Carol I, pe prima linie ferată din România de atunci.

Licitația pentru lucrările de construcție în cadrul Etapei 1 a fost lansată în august 2019, când ministru era Răzvan Cuc, iar la finele anului 2020, în mandatul lui Lucian Bode la Ministerul Transporturilor și al lui Ludovic Orban la Palatul Victoria, s-a semnat contractul de proiectare și execuție, cu Porr Construct. Trebuie menționat faptul că Lucian Bode era ministru atunci, însă a lipsit de la ceremonia de semnare a contractului, fiind prezent însă premierul Ludovic Orban.



Share