Sosit în 17 septembrie în România, trenului Connecting Europe Express îi va trebui peste o zi să traverseze România. El va părăsi țara în dimineața zilei de 19 septembrie după ce, însumat, va sta prin gări 19 ore, cel mai mult la București și Arad. În doar câteva puncte va putea circula cu 120 km/oră.
doru.cireasa@clubferoviar.ro
Primul impas al trenului va fi imediat după Giurgiu când, în loc să o ia direct către București, se va îndrepta ocolitor spre Videle, fără a opri aici, linia fiind una simplă neelectrificată. Aceasta deoarece podul de la Grădiștea pe ruta directă este inutilizabil. Pentru parcurgerea distanței Giurgiu – București, trenul va avea nevoie de două ore. Ruta directă nu este electrificată, în condițiile în care face parte dintr-un coridor feroviar important. Prima restricție va fi pe podul de intrare în țară, unde viteza e limitată la 30 km/oră. Între Giurgiu și Videle restricțiile lipsesc existând doar în stații și afectând liniile din interior.
Restricțiile încep cu adevărat după Videle spre București. Aici există una pe 8 kilometri în zona Grădinari la 70 km/oră, alta la 30 km/oră la km 18, tot așa la km 24-26, la km 45 la 50 la oră, fără a vorbi de restricțiile din stații pe linii abătute și in zona aparatelor de cale.
Între București și Brașov, restricțiile lipsesc, însă ating un număr ridicat între Brașov și Sibiu, traseul parcurs de tren potrivit hărții postate pe situl evenimentului. Pe Brașov – Podul Olt (simplă neelectrificată) există nouă restricții în afara stațiilor, viteza ajungând să fie limitată inferior până la 15 km/oră. Apoi, până la Oradea mai există zece restricții de viteză, exceptându-le pe cele din stații, cea mai severă fiind în zona Teiuș – Aiud unde viteza scade la 20 km/oră.
Deși are sub 50 de kilometri pe linia Sibiu – Copșa Mică există alte cinci restricții de viteza de circulație coborând până la 10 km/oră în anumite puncte. Penultima porțiune este Oradea – Arad, porțiune pe care există o singură restricție la Zering – Ciumeghiu, la o viteză de 70 km/oră. Trenul va ieși pe la Curtici în data de 19 septembrie.
Trenul nu va circula noaptea, prima noapte urmâd să o petreacă la București, a doua la Arad.
O viteză medie sub 50 km/oră
Trenul UE va face 850 de kilometri în România în 20 de ore, adică va merge cu 42 km/oră în medie, pe când în Portugalia şi Franţa va parcurge 1.700 de kilometri în 17 ore, adică o viteză de 100 km/oră.
Connecting Europe Express, trenul care va parcurge toate ţările europene, va frâna la intrarea în România, circulând cu o medie de 40 km/oră.
Simbol al unei Europe feroviare unite și al importanței acordate de țările UE acestui mijloc de transport, Connecting Europe Express va fi nevoit să circule pe o rețea feroviară care are nu mai puțin de trei ecartamente diferite.
Ecartamente diferite în calea trenului
Din cauza lățimilor ecartamentului diferit din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri: trenul iberic, trenul standard și trenul baltic, care se vor întâlni de-a lungul călătoriei, potrivit informațiilor oferite de Comisia Europeană zilele trecute.
„Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilității dintre unele părți ale rețelei feroviare europene, dar și de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare și administratorii de infrastructură”, a menționat Comisia Europeană.
Garnitura va opri în peste 100 de localități din 26 de țări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie.
În total, traseul are o lungime de 20.000 km, iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE, a anunțat Reprezentanța Comisiei Europene la București.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail