Site logo
Când modernizarea căii ferate nu mai e o fericire pentru toți
15 iunie 2021

Modernizarea căii ferate spre granița de vest, în satul Mintia, comuna Vețel, județul Hunedoara, se lasă cu o grămadă de probleme pentru localnici.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Zilele trecute, Prefectura Hunedoara a mediat o întâlnire între locuitorii satului, gestionarul infrastructurii CFR SA și reprezentanți ai constructorilor pentru a soluționa nemulțumirile locuitorilor.

Prefectul județului Hunedoara, Călin Petru Marian, a mediat zilele trecute o întâlnire între locuitori ai satului Mintia, din comuna Vețel, pe de-o parte, și reprezentanți ai beneficiarului și constructorului tronsonului de cale ferată de mare viteză care traversează localitatea, pe de altă parte, potrivit publicației locale Glasul Hunedoarei. Locuitorii sunt nemulțumiți de proiectul unui viitor pasaj suprateran care traversează calea ferată, dar și de unele documente privind exproprierile.

La discuții a participat și reprezentantul unei companii de nutrețuri combinate care ocupă o parte din suprafața destinată construcției.

Prefectul Călin Petru Marian le-a precizat sătenilor că proiectul, derulat cu fonduri europene, nu poate fi modificat, însă printr-o colaborare a locuitorilor cu beneficiarul (CFR SA) și constructorul ar putea fi găsite unele soluții tehnice astfel încât să se țină cont de solicitările proprietarilor și, în limitele legale, o parte dintre acestea să fie rezolvate.

În urma discuțiilor și a deplasărilor din teren, s-a stabilit ca în următoarele zile să fie trimise Instituției Prefectului solicitările locuitorilor și documentele prezentate de aceștia pentru a putea fi transmis un punct de vedere Companiei Naționale de Căi Ferate.

Primarul din Vețel: 100 de hectare inundate din cauza colmatării rigolelor

Club Feroviar a stat de vorbă cu Hențiu Ioan, primarul comunei Vețel pentru a afla nemulțumirile locuitorilor. Una dintre acestea privește absența documentelor definitive pentru exproprieri. Nu sunt limitele de expropriere definitivate, ceea ce îngrijorează locuitorii că le vor fi afectate locuințele, explică primarul.

Mutarea conductelor de utilități se va face pe cheltuiala constructorilor, nu vor rămâne fără aceste utilități, liniștește el. Primarul afirmă că niciun locuitor nu a fost despăgubit, nimeni nu a primit bani, chiar dacă firmele de construcții ocupă terenuri ale localnicilor.

Pe lângă problema exproprierilor și a despăgubirilor cuvenite, mai există alte probleme. Una dintre case, mai veche, a început să prezinte fisuri la momentul la care constructorul a început să bată palplanșele (piesele de sprijin ale malurilor la săpături). Apoi, o suprafață de nu mai puțin de 100 de hectare de teren a fost inundată din cauza faptului că rigolele destinate colectării apelor au fost colmatate de resturi ale materialelor de construcții. Când plouă prea mult, apele ajung în curțile oamenilor, spune primarul.

Mai mult, înălțimea la poduri trebuie să fie suficient de mare astfel încât să permită trecerea utilajelor agricole, mai spune edilul. În urma întâlnirii de zilele trecute, Primăria va strânge de la localnici toate problemele întâmpinate și le va comunica prefecturii, care a jucat rolul de mediator.

Asocierea „FCC Construccion” – „Astaldi” – „Convensa” execută în judeţul Hunedoara lu­crări de reabilitare şi construcţie a căii ferate de mare viteză, concomitent cu menţinerea circulaţiei feroviare. Lungimea totală a tron­sonului Simeria – Gurasada este de 42 km şi cuprinde modernizarea căii ferate, inclusiv construirea a 26 de podeţe, 18 poduri, 4 pasaje superioare şi 3 pasaje inferioare. Clă­dirile staţiilor de cale ferată din Simeria, Deva, Mintia şi Ilia sunt, de asemenea, mo­dernizate sau reconstruite.
Beneficiarul acestor lucrări, finanţate de Uniunea Europeană, este Compania Naţio­nală de Căi Ferate „CFR” S.A., iar potrivit pro­iectului, linia ferată de mare viteză (Simeria-Gurasada) urmează să intre în exploatare feroviară în anul 2023. Până acum, reabilitarea căii ferate şi construcţia podurilor, podeţelor, pasajelor şi a clădirilor noi din staţii este realizată în proporţie de 40 la sută.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share