Când va circula din nou tramvaiul corporatiștilor. Anunțul lui Stelian Bujduveanu
Tramvaiul corporatiștilor, linia 5 din Capitală, pe Bulevardul Barbu Văcărescu, va circula din nou din luna decembrie, după ce calea de rulare a fost modernizată.
”Mai multe motive administrative există. (…) Acela va fi tramvaiul corporatiștilor (…) Stațiile STB pentru adăposturi vor veni în luna decembrie și în luna decembrie îl vom pune în funcțiune. Nu poți să-l pui în funcțiune fără să ai peroane. El este în proporție de 99% finalizat, e pusă tensiunea, tramvaiul poate circula, dar pentru călători, pentru riscul călătorilor, așteptăm stațiile care au fost comandate”, a declarat la Digi 24 primarul general interimar Stelian Bujduveanu.
O istorie cu șase primari generali
Lucrările pe cei 4,2 km de linie au fost începute în februarie 2024 de asocierea formată din Mari Vila Com, Luxten Lighting Company și Electromontaj și ar fi trebuit finalizate un an mai târziu, însă pe parcurs au apărut sincope în derularea programului.
În cazul de față, este vorba de o nouă etapă de modernizare a căii de rulare pentru tramvaiul 5. Prima etapă s-a finalizat în urmă cu mai bine de zece ani, în mandatul lui Sorin Oprescu, când a fost modernizat Bulevardul Aerogării, inclusiv liniile de tramvai și peroanele. Între timp, pe la conducerea Primăriei Capitalei s-au mai perindat cinci edili: Ștefănel Dan Marin, Răzvan Sava (ambii interimari, după arestarea doctorului Oprescu), Gabriela Firea, Nicușor Dan și Stelian Bujduveanu (interimar), așa cum am mai scris.
Singura porțiune care nu a fost finalizată atunci era bucla de întoarcere a tramvaielor de la Aeroportul Băneasa (strada Grațioasă), unde au tot existat probleme de ordin juridic în legătură cu proprietatea asupra terenului. Între timp, și aici au fost finalizate lucrările.
Cât nu a putut fi utilizată bucla de la Aeroportul Băneasa, pe Bulevardul Aerogării fusese montat un macaz, iar pe aici circulau tramvaie bidirecționale, cu dublă comandă. Când ajungea tramvaiul la Aeroport, vatmanul se muta în celălalt post de conducere și îl punea în mișcare în sens invers.
Apoi, în 2017, primarul general de la acea vreme, Gabriela Firea, a decis să oprească circulația tramvaiului 5, iar vehiculele bidirecționale au fost mutate pe Șoseaua Pantelimon, unde nici aici nu se finalizase bucla de întoarcere de la Granitul, din cadrul terminalului Multimodal. Între timp, pe Barbu Văcărescu STB a mutat liniile de tramvai, cu tot cu dalele aferente pe post de terasament, care fuseseră scoase de pe Bulevardul Bucureștii Noi atunci când s-a lucrat la stațiile de metrou Laminorului și Străulești de pe Magistrala 4. Tot în aceeași perioadă, STB a mai modernizat și unele peroane de pe traseul liniei 5.
După ce, în sfârșit, a fost finalizat Terminalul Multimodal Pantelimon, macazul de la Granitul a fost scos, tramvaiele au fost puse să întoarcă în terminal, iar vehiculele cu dublă cabină au fost aduse înapoi pe linia 5. La scurt timp, a fost finalizată și bucla de întoarcere de pe strada Grațioasă, iar circulația tramvaielor a fost reluată în condiții normale. Ulterior, ea a fost din nou sistată pe perioada lucrărilor de modernizare.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail