Site logo
Când va începe operarea și trenul chinezesc CRRC
14 noiembrie 2024

Club Feroviar a obținut câteva informații privind stadiul probelor la trenul chinezesc CRRC, operat de Astra Trans Carpatic și la momentul la care acesta ar putea intra în exploatare.

Potrivit lui Liviu Cristian Pescărașu, director general Astra Trans Carpatic, trenul se află în probe pentru certificarea STI, probe care se vor termina la 1 decembrie. „Până la 1 decembrie se termină probele pentru certificarea STI și se depun documentele la ERA. După ce vine primul certificat de acolo trebuie să se meargă la AFER din nou să se facă probe de compatibilitate cu reţeaua, căci numai acesta e DeBo  (Designated Body) care va mai dura o lună. Până la 1 decembrie se termină cu NoBo (notified body – n.red.) toate probele pentru certificarea STI. Lucrăm cu o firmă austriacă care depune la ERA în sistem şi aşteptăm eliberarea certificatului. Până acum probele au corespuns în întregime”, a spus el.

El speră ca până în vara viitoare „să îi dăm drumul spre Braşov, deocamdată”. În funcție de disponibilitatea ARF manifestată față de „privați”, trenul ar putea intra la circulație și pe alte rute, a mai spus oficialul indicat.

Florin Cîțu a dat interzis trenurilor chinezești acum trei ani

În primăvara acestui an, Club Feroviar a informat despre sosirea acestui tren în România. În urmă cu trei ani, CRRC a oferit primele informații privind trenul pe care l-ar fi livrat României, dacă ar fi câștigat prima licitație organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. CRRC Qingdao Sifang Co. Ltd. a obținut ISV – Declarație intermediară de verificare – pentru STI (Specificații tehnice pentru interoperabilitate) pentru proiectul de prototip SFEMU-EU01, arăta atunci producătorul într-un comunicat de presă.

„Certificarea STI este certificarea de admitere a produselor pentru piața UE, iar trecerea acestei certificări este condiția prealabilă pentru intrarea produselor pe piața UE. Acordarea ISV-ului de proiectare este un pas solid în vederea globalizării sintagmei Made by CRRC Sifang”, spunea compania.

Câteva date prezentate de producătorul chinez în comunicatul său de presă de atunci. Viteza maximă de funcționare a trenului este de 160 km/h. „Este un produs reprezentativ, sigur, fiabil și confortabil, îndeplinirea celor mai recente cerințe STI privind coliziunile, protecția mediului și prevenirea incendiilor. Cu boghiul independent pentru fiecare unitate, trenul are o întreținere convenabilă și o rată ridicată de utilizare a spațiului interior. Trenul este echipat cu două sisteme de semnalizare independente, care poate trece automat în funcție de modul semnalului de la sol. Trenul se bazează pe tehnologie cu podea joasă, ușa cu deschidere largă, dispozitivul de compensare a distanței platformei și rampa mobilă sunt adaptate pentru tren, aducând confort pasagerilor. Sunt furnizate diverse funcții și interfață om-mașină ușor de utilizat, satisfacerea nevoilor diversificate ale călătoriilor contemporane”, arăta producătorul chinez.

Trenurile nu au mai fost livrate României deoarece un act normativ adoptat de guvernul Florin Cîțu a interzis participarea firmelor din țări ce nu au acorduri de achiziții publice cu România la procedurile de achiziții. CRRC a acționat în judecată România, iar procesul (o cerere de opinie privind speța) are loc și în prezent la Curtea de Justiției a Uniunii Europene. CRRC a fost asociată la procedura de achiziție chiar cu Astra Vagoane Călători, companie din grupul economic ce include și Astra Trans Carpatic.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share