Site logo
25 mai 2023

Un italian naturalizat la Iași, unde are mai multe firme cu activități în domeniul comerțului en gros cu cafea, ceai, cacao și condimente, dar și în cel al barurilor și activităților de servire a băuturilor alcoolice, a devenit vârf de lance pentru obținerea de contracte bănoase pentru reparații la calea ferată. În acest demers, Maurizio Formicola, căci despre el este vorba, nu a fost stânjenit nici de faptul că a primit recent în justiție o condamnare definitivă pentru delapidare.

italian condamnat pentru delapidare reparații pe linia ferată Tecuci-IașiLa începutul lunii ianuarie, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunța că Sucursala Regională de Căi Ferate Iași a desemnat firma Ness Proiect Europe SRL câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, pe linia 600 Tecuci – Iași (firul II), după cum a scris atunci Club Feroviar. Apoi, pe 9 februarie, a fost semnat contractul (vezi foto) cu firma menționată, pentru execuția celor zece loturi.

Firma menționată va realiza lucrările tip Quick Wins, pe o lungime de 42 km (41,837 km, mai exact) de cale ferată, de pe intervalul de stații Tutova-Munteni, km 286+163 – 328+000 (firul II), aferent liniei 600 Tecuci-Iași, cu durata de execuție de 18 luni. Oferta financiară a SC Ness Proiect Europe SRL a fost de 163.605.204,47 lei, fără TVA, echivalentul a aproximativ 33 de milioane de euro.

Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Scopul investiției constă în lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante.

CITEȘTE și Director penal la Regionala Iași a CFR SA, inculpat alături de Călin Mitică

Mihai Florian Vaida, ”abonat” la DNA

director general al Telecomunicaţii CFR achiziții penale la Regionala Cluj majorările de capital la CFR Călători Dosarul Mită la CFR licitația pentru tramvaie Răzvan Cuc la DNA Dosarul mită la CFRFirma cu sediul social în Ploiești nu este o obișnuită a contractelor din domeniul feroviar, ba chiar acesta este primul pe care-l obține, așa cum se poate observa și pe site-ul oficial de internet, altminteri foarte bine realizat din punct de vedere grafic. Ness Proiect Europe este o firmă din Ploiești care are ca obiect de activitate ”lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale”.

Patronul firmei este Mihai Florian Vaida, fost contabil ploieștean. Potrivit PressHub, Vaida a dat mai multe declarații sub identitate protejată într-un dosar al DNA Ploiești, apoi și-a schimbat depoziția în favoarea fostului baron local Mircea Cosma, fost președinte al CJ Prahova. Același Vaida a fost directorul economic al firmelor controlate de omul de afaceri Petrică Ușurelu, care a construit West Park din Ploiești, în urma unui parteneriat cu firme belgiene, afacere ce a generat o anchetă a DNA.

De la baruri și comerț en gros cu cafea, la cale ferată

Dar care este legătura firmei cu domeniul feroviar în general și cu Sucursala Regională de Căi Ferate Iași? La prima vedere niciuna, așa că se pune întrebarea legitimă cum a obținut un contract atât de bănos.

Ei bine, după toate datele, veriga de legătură este italianul Maurizio Formicola, om de afaceri influent în județul Iași. El a fost prezent pe 9 februarie la sediul SRCF Iași alături de Mihai Florian Vaida, atunci când acesta a semnat contractul de 33 de milioane de euro.

Afacerile lui Formicola de la Iași nu sunt în domeniul feroviar. Formicola este administrator unic în cadrul mai multor firme ieșene, cu activități în domeniul comerțului și al alimentației publice.

De exemplu, firma Italianissime SRL are ca obiect principal de activitate Codul CAEN 5630 ”Baruri și alte activități de servire a băuturilor”, iar SC Coffe Contessa SRL – Cod CAEN 4637 ”Comerț cu ridicata cu cafea, ceai, cacao și condimente”. Lista firmelor pe care le administrează Maurizio Formicola poate fi consultată în imaginea alăturată.

Italian condamnat pentru delapidare de către Curtea de Apel Iași

italian condamnat pentru delapidare
FOTO 7Est.ro

Maurizio Formicola a avut și el probleme cu legea, precum actualul său angajator, Mihai Florian Vaida, la a cărui firmă, Ness Proiect Europe, italianul este director de Dezvoltare.

El a s-a ales cu un dosar penal pentru delapidare de pe vremea când era administrator la o altă firmă, Wide Ro International SRL, deținută de un conațional de-al său, Angelo Muolo. Între timp, Formicola a fost condamnat definitiv în justiție.

„Reduce de la 2 ani închisoare la 1 an şi 6 luni închisoare pedeapsa aplicată de instanţa de fond inculpatului apelant Formicola Maurizio pentru comiterea infracţiunii de delapidare, prev. de art. 215 ind. 1 alin. 1 Cod penal 1969, cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cod penal 1969, cu reţinerea art. 5 alin. 1 Cod penal. Înlătură aplicarea dispoziţiilor art. 86 ind. 1 şi urm. C.pen. din 1969. În baza art. 81 C.pen. din 1969 dispune suspendarea condiţionată a executării pedepsei de 1 an şi 6 luni închisoare pe o durată de 3 ani şi 6 luni, reprezentând termen de încercare stabilit potrivit art. 82 C.pen. din 1969. Atrage atenţia inculpatului asupra dispoziţiilor art. 83 C.pen. din 1969. Reduce cuantumul despăgubirilor la plata cărora a fost obligat inculpatul către partea civilă Muolo Angelo în calitate de succesor în drepturi al S.C. WIDE RO INTERNATIONAL S.R.L. şi obligă pe inculpatul Formicola Maurizio să plătească părţii civile suma de 73.661,6 lei. Menţine celelalte dispoziţii ale sentinţei penale apelate care nu contravin prezentei decizii”, se arată în Hotarârea  498/2021 din  25.06.2021 pronunțată de Curtea de Apel Iași, așa cum apare ea pe portalul instanțelor de judecată din România. Decizia este definitivă.

Maurizio Formicola spune că nu se ocupă de calea ferată, ci de ”privați”

Club Feroviar a vrut să afle de la Maurizio Formicola cum a ajuns de la afaceri cu cafea și băuturi la contracte de cale ferată la Ness Proiect Europe.

„Nu mă ocup de cale ferată, nu sunt inginer. Eu mă ocup de privați la firmă (Ness Proiect Europe – n.red.). Eu am lucrat în altă firmă de construcții din Iași și așa am ajuns la Ness”, ne-a declarat el. Formicola a recunoscut însă că a fost prezent la sediul SRCF Iași pe 9 februarie, atunci când reprezentantul Ness Proiect Europe a semnat contractul pentru reparații la 42 km de cale ferată, însă a susținut că nu a avut nicio legătură cu obținerea lui: „Dacă am apărut acolo, la CFR Iași, este pentru că a venit la Iași președintele companiei noastre și l-am condus la CFR Iași. Eu sunt din Iași și l-am întâmpinat. Asta a fost tot”.

Club Feroviar a solicitat oficial un punct de vedere și de la Mihai Florian Vaida, însă nu am primit niciun răspuns.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share