Site logo
Cârtițele făcute de chinezi pentru metroul Cluj-Napoca sunt în rada Portului Constanța. Cum arată
10 decembrie 2024

Primăria Cluj-Napoca estimează că la începutul lui 2025 vor ajunge pe șantierul de la metroul Cluj, cârtițele din China cumpărate de constructorul turc Gulermak.

Cârtițele pentru metroul Cluj-Napoca sunt în rada Portului Constanța transportate de nava chineză Tian Qi sosită de la Mersin Turcia, potrivit site-ului vesselfinder.com și publicației actualdecluj.ro.

Ce se știe despre cârtițe

Pe 12 septembrie, un TBM cu diametrul de 6,35 m a trecut testul FAT în cel de-al doilea parc industrial al CRCHI din Changsha și urmează să fie expediat la Cluj-Napoca, România, unde va fi utilizat la construcția sistemului de metrou al orașului, potrivit tunellingjournal.com. Acest lucru, spune CRCHI, marchează prima dată când un TBM fabricat în China a fost exportat în România.

Două TBM-uri de fabricație chineză au fost achiziționate pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, pentru a fi utilizate în timpul construcției tunelului dintre stația Sfânta Maria și stația Europa Unită. În timpul proiectului, primul TBM va trebui să foreze un tunel cu un singur tub de 5,6 km, trecând prin condiții geologice complexe, cum ar fi nisip, pietriș, depozite de sare și cinci zone de falii. De asemenea, utilajul va trebui să sape continuu prin sol argilos și să se întoarcă pe o rază mică de 175 m.

Pentru a face față acestor provocări, inclusiv riscului ca argila să înfunde capul tăietor, echipa de cercetare și dezvoltare a CRCHI a inclus un cap tăietor compozit cu deschidere mare cu patru brațe, mai multe sisteme de condiționare a solului, îmbunătățirea avansată a solului prin forare cu sondă și chituire și un sistem activ de articulare.

Declarațiile Primăriei

Viceprimarul Dan Tarcea arăta, în 19 noiembrie, că cele două cârtițe (cele două EPB – Earth Pressure Balance type TMBs -Tunnel Boring Machines) despre care constructorul Gulermak arăta pe Linkedin în urmă cu două luni că le-a achiziționat și că au trecut testele de recepție în fabrică în perioda 26 august-2 septembrie) sunt încărcate pe vapor, iar „necredincioșii” pot verifica tracker-ul navei pentru a se convinge că utilajele sunt pe drum și vin în România.

Trackerul (poziția GPS) la care oficialul a făcut referire este cel al vasului cargo Tian Qi. Această navă a părăsit portul Taicang din China în 5 noiembrie și ar fi ajuns deja în Portul Constanța în seara de 7 decembrie, scrie presa locală din Cluj.

Potrivit Primăriei, după ce vor fi descărcate de pe vapor, utilajele vor fi aduse cu un transport rutier agabaritic în Cluj. Cel mai probabil, potrivit estimărilor, acest transport va ajunge la începutul lui 2025 în municipiu.

După ce ajung pe șantier, montarea lor va dura trei luni, astfel că, undeva în aprilie, ar urma să fie săpate tunelurile.

Cârtițele sunt produse de  de China Railway Construction Heavy Industry (CRCHI) și China Railway 14th Bureau Group. Constructorul metroului din Cluj a postat o imagine cu o astfel de cârtiță, vopsită tricolor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share