Site logo
Cătălin Drulă promite trenuri pe hidrogen și reabilitare pe București – Pitești
14 mai 2021

Proiectul pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Pitești ar putea fi inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență.  Cătălin Drulă spune că pe acest traseu, ia în calcul introducerea trenurilor alimentate cu hidrogen.

trenurile pe baterii pot fi soluția ideală pe rutele mixte, electrificat/neelectrificat

Invitat la Europa FM, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus: „Să știți că un proiect propus în PNRR e București-Pitești, se lucrează la el și anul acesta, vom reface 12 km numai, pentru că finanțarea atât permite. Se ridică viteza de la 50 la 100 km/h, la Săbăreni 4 km sunt deja gata(…)București – Pitești e traseul pe care am vrea să introducem trenul pe hidrogen”, a precizat ministrul.

Cătălin Drulă și-a mai arătat interesul pentru trenurile alimentate cu hidrogen la începutul lunii aprilie, în condițiile în care în România există foarte multe porțiuni de cale ferată neelectrificate.

„Avem o axă de finanţare şi pentru material rulant. Aici e vorba de trenuri fie electrice, fie – şi aici am vrea să dezvoltăm un proiect – trenuri pe hidrogen. Am discutat şi cu industria, pentru că aici este o întreagă chestiune pe orizontală, de la producţie la distribuţie, la costuri lifetime (pe viață – n.red.) pentru acest mod de transport, dar m-aş bucura să fim cei care iau o tehnologie în faza incipientă, când încă nu e răspândită, pentru că asta ne-ar permite să folosim nişte bani europeni pentru atingerea unor obiective globale europene de emisii de carbon, dar şi să dezvoltăm o industrie. Şi cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe şi hârtie, este când o faci prin exemplu”, declara ministrul Transporturilor în luna aprilie.

Alstom și Siemens, interesate de proiect

Compania franceză Alstom, singurul producător de trenuri pe hidrogen aflate în operare, poartă discuții cu Ministerul Transporturilor pentru achiziționarea de către România a unor trenuri cu hidrogen. Informația a fost furnizată recent de către Gian Luca Erbacci (foto), președinte pentru Europa al companiei franceze în cadrul unei conferințe online. Răspunzând unei întrebări privitoare la existența unor discuții în acest sens, Erbacci a spus că răspunsul e pozitiv și că România este un punct de bază în regiune. Operațiunile Alstom pentru România, Bulgaria, Republica Moldova sunt derulate de la București.

Și oficialii Siemens sunt interesați de proiectele trenurilor cu hidrogen sau cu baterii pentru România. În aprilie, conducerea Siemens Mobility România – Florian Paul Roettig, CEO Siemens Mobility SRL și Adrian Stoica, CFO Siemens Mobility SRL, au fost invitați să participe la o consultare publică în prezența membrilor Ministerului Transporturilor cu privire la reînnoirea materialului rulant prin Planul național de recuperare și reziliență 2021-2026.

În prezent, 50% din rețeaua feroviară europeană nu este electrificată și, de fapt, pe teritoriul României încă funcționează mai mult de 800 de locomotive diesel și trenuri diesel. Dar acum, Guvernul României are în vedere înlocuirea parțială a acestora cu trenuri cu hidrogen și/ sau trenuri electrice de ultimă generație. Având în vedere acest lucru, Siemens Mobility a discutat cu participanții Ministerului Transporturilor cu privire la aspectele de mediu, tehnice și financiare ale unei astfel de posibile achiziții viitoare. (D.C.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share