![CFR Călători închide parțial circulația pe calea ferată Oravița-Anina. Reacția autorităților locale CFR Călători închide parțial circulația pe calea ferată Oravița-Anina. Reacția autorităților locale](https://cfir.ro/wp-content/uploads/2021/12/oravita-anina-150x150-1.jpg)
De duminică, CFR Călători închide parțial circulația pe calea ferată Oravița-Anina, limitând-o doar la zilele de weekend, fapt ce a stârnit nemulțumirea autorităților locale.
”În perioadele 12.12.2021-31.03.2022 și 01.11-10.12.2022 circulă în zilele de V, S, D, iar în zilele de L, Ma, Mi, Jcirculă cu ordin special. Circulă permanent în perioada 01.04-31.10.2022”. Aceasta este mențiunea care apare în Mersul Trenurilor 2021-2022, care va intra în vigoare duminică, 12 decembrie, în dreptul perechii de trenuri Regio 9695/9694 de pe secția 125 Oravița-Anina și retur.
Circulația pe calea ferată Oravița-Anina, închisă în timpul săptămânii. Primăria Anina: ”Este primul pas spre închiderea liniei”
”Din decembrie, trenul Oravița-Anina și retur va circula doar în weekend, fiind primul pas spre închiderea liniei. Iar demersurile Primăriilor din Anina și Oravița pentru a include linia în patrimoniul UNESCO vor rămâne fără obiect. Linia de cale ferată Oravița-Anina nu mai are nevoie de prezentare. E unică în România și remarcabilă în sud estul Europei. Are toate caracteristicile unui brand al Banatului Montan, al României. Și este și o linie rentabilă. După estimările reprezentanților infocentrului din Anina, pentru ianuarie-octombrie 2021 pe ruta Oravița-Anina și retur au fost aproximativ 30.000 pasageri, majoritatea turiști. În aceste condiții, circulația limitată doar la zilele de weekend în perioada de iarnă ar avea ca efect cert distrugerea căii de rulare din cauza oxidării sau blocarea în cazul căderilor intense de zăpadă. Din experiența unor situații similare ar fi primul pas spre închiderea liniei. Consecințele ar fi grave. S-ar pierde un brand valoros, s-ar afecta turismul în zonele Anina, Oravița, Valea Minișului și s-ar irosi demersurile deja efectuate pentru includerea acesteia în patrimoniul UNESCO”, se arată într-un comunicat dat publicității de Primăria Anina, citat de site-ul Reper24.
Reprezentanții administrației locale spun că soluția firească ar fi păstrarea acestei linii în funcțiune, integrarea acesteia între obiectivele turistice remarcabile din Anina și Oravița (viitorul muzeu al mineritului, teatrul din Oravița după renovare etc) și nu abandonarea prin „conservarea” sau reducerea inutilă a traficului. Ei arată că, prin limitarea curselor doar în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, nu s-ar face economie decât 400 de litri de motorină, adică doar carburantul pe cele patru zile din săptâmână când nu circulă. ”Personalul este plătit, deci nu vedem logica acestui program, avariile fiind mult mai mari (nu se poate deszăpezi băgând plugul, se depune rugină pe șine, creând acele gropi în ciuperca șinei, în zona în care avem o declivitate de 21% (Lișava – Gârliște)“, se mai arată în comunicat.
Nu este prima încercare de închidere parțială a circulației pe Oravița-Anina, după cum a mai scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail