Site logo
15 februarie 2023

CFR Marfă a retras 400 de vagoane din Portul Constanța, care blocau liniile de aici, însă jumătate dintre ele au blocat liniile abătute din alte stații.

”Având în vederea situaţia generată de conflictul militar din zona Mării Negre şi a implicațiilor pe care acesta o are asupra intereselor economice ale României, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii s-a semnat Memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din Zona Portului Constanţa. În acest context, CFR Marfă anunță că a îndeplinit prevederile care îi revin, astfel: A realizat îndrumarea unui număr de 401 vagoane care îndeplineau condiţiile tehnice pentru deplasare de pe liniile CFR din zona Portului Constanţa. Dintre acestea, 200 de vagoane au fost reintroduse în parcul activ în vederea valorificarii oportunităţilor de piaţă care au apărut odată cu declanşarea conflictului militar din Ucraina şi modificarea rutelor clasice de transport a mărfurilor cu destinaţie Ucraina şi Republica Moldova, aducând totodată o contribuţie semnificativă la fluidizarea traficului de cereale şi produse petroliere care tranzitează România. Restul de 201 vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR”, se arată într-un comunicat dat publicității miercuri după amiază de operatorul feroviar de stat.

Grindeanu cerea retragerea a 700 de vagoane din Portul Constanța

La finele lunii martie 2022, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, le-a cerut directorilor generali ai CFR Marfă și CFR SA, Daniel Apostolache și, respectiv, Ion Simu-Alexandru, să mute 700 de vagoane din Portul Constanța, care stau abandonate pe infrastructura portuară.

Atunci, vicepremierul a vizitat portul împreună cu cei doi directori și cu președintele PSD, Marcel Ciolacu, în încercarea de a găsi o soluție pentru creșterea capacității portuare, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Vagoane sechestrate de ANAF, vândute

De asemenea, au fost eliberate liniile din stația Palas care asigură accesul în Oil Terminal, un punct important din lanţul logistic al transporturilor de produse petroliere efectuate spre Ucraina (unde staţionau 262 de vagoane). Dintre acestea, 50 de vagoane au fost redate în circulaţie pentru transportul cerealelor, a produselor petroliere şi a altor materii prime în relaţia cu Ucraina, 124 de vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR iar 88 de vagoane au fost valorificate în urma licitaţiilor publice organizate de ANAF.

”În prezent nu mai sunt vagoane proprietate CFR Marfă care blochează liniile de cale ferată din Zona Portului Constanţa sau pe cele din staţia Palas care asigură accesul în Oil Terminal. Precizăm de asemenea faptul că în cursul anului 2022 CFR Marfă a plătit pentru stingerea ajutorului de stat aproximativ 15 milioane de lei proveniti din valorificarea vagoanelor aflate sub executare silită de către ANAF, respectiv 27 milioane de lei reprezentând venituri din activitatea de bază şi respectă OUG 130/2021 privind unele măsuri fiscal bugetare, referitoare la contributiile cu reţinere la sursă”, se mai arată în comunicatul CFR Marfă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share