Site logo
CFR reia licitația pentru electrificarea Dărmănești – Frontiera cu Ucraina
5 martie 2024

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a relansat luni procedura de achiziție publică pentru electrificarea Magistralei 500 până la frontiera cu Ucraina.

Licitația în cauză a mai fost organizată o dată la finele anului trecut, însă a fost anulată în ultimele zile ale anului după ce nicio companie nu a depus oferte.

Valoarea estimativă maximă a licitației a fost crescută la 200,42 milioane lei după ce anterior a fost de 183,71 milioane lei, fără TVA.

Data limită de depunere a ofertelor este 15 aprilie 2024, iar evaluarea ofertelor va avea loc până la data de 15 iulie 2024.

Durata lucrărilor la electrificarea Dărmănești – Frontiera cu Ucraina

Durata estimată de implementare a contractului este de 88 de luni calendaristice, după cum urmează:

  • Durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare Proiect Tehnic și Emiterea Autorizației de Construire este de 12 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere.
  • Durata estimată de Execuție a lucrărilor este de 12 luni calendaristice de la Emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Execuției Lucrărilor.
  • Perioada de garanție (Perioada de notificare a defectelor) este de minimum 60 de luni calendaristice de la Recepția la Terminarea Lucrărilor. Durata activităților după aprobarea recepției finale – 4 luni.

Desemnarea câștigătorului se va face în proporție de 40% raportat la criteriul de preț, diferența fiind acordată pentru diferite aspecte tehnice ale ofertei, cum ar fi pregătirea personalului, durata garanției acordate etc.

Proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și este propus pentru finanțare în perioada 2021 – 2030, conform Anexei 10.35 – ,,Surse de finanțare pentru infrastructura feroviară 2020 – 2030″. Linia de cale ferata Dărmănești-Vicșani-Frontieră face parte din rețeaua TEN-T și este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, ce preia traficul internaţional european de pe cele două coridoare centrale aflate pe teritoriul României. De asemenea, preia traficul feroviar internaţional de marfă și de călători dinspre Ucraina și face legătura cu Coridorul Rin-Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

După anul 1989, transportul de mărfuri a pierdut clienți importanți și categorii de materiale transportate în mod tradițional pe calea ferată, se arată în caietul de sarcini. Criza economică din ultimii ani a adus și mai multe scăderi. Întârzierile mari ale trenurilor de marfă, durata mare și incertă a transportului și costurile ridicate au dus la scăderi masive ale volumului de mărfuri transportate pe calea ferată. Transportul feroviar are o cotă de piață sub 40% pentru volumul mărfurilor transportate. Această scădere a ponderii transportului feroviar se încadrează în tendința existentă la nivelul Uniunii Europene, unde volumele de marfă, transportate pe cale rutieră, au fost de aproximativ cinci ori mai mari decât cele înregistrate de transportul feroviar.

Lucrarea este amplasată în nord-estul țării, pe teritoriul administrativ al județului Suceava și este situată în intravilanul și extravilanul următoarelor unități administrativ-teritoriale: UAT Dărmănești, UAT Grănicești, UAT Milișăuți, UAT Satu Mare, UAT Dornești, UAT Frătăuții Noi, UAT Mușenița. Linia de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră face parte din Magistrala 500 București Nord-Dărmănești-Vicșani Frontieră.

Suprafața supusă studiului este de 2.594.186.30 mp (259 ha). Această suprafață aparține domeniului public și privat al statului aflat în concesiunea CNCF CFR SA, dar și zonele adiacente care aparțin proprietarilor persoane fizice, juridice și domeniului public de interes local, după caz.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share