Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat joi după-amiază că a lansat licitația pentru modernizarea rețelei feroviare din Portul Constanța, Etapa III.
Este vorba de anunțul de licitație din SEAP cu titlul ”Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”.
Valoarea financiară estimată a contractului este de 619.509.527,76 lei (aproape 125 de milioane de euro), fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, AXA 3 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată, precum și din Titlul de cheltuială 56 – Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare/56.48 – Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027. Durata de implementare a contractului, de la data Ordinului de începere este de 37 de luni, din care șapte luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuția lucrărilor.
În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
Port Constanța Sud
Stația Agigea Sud (inclusiv linia de legătura între Agigea Ecluză și Agigea Sud)
Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză și Port Constanța Ferry Boat
Port Constanța Ferry Boat
Zona de interes din afara portului
CMT Constanța
Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire a fost publicat în Jurnalul Uniunii Europene (TED), termenul limită de depunere a ofertelor fiind 10 februarie 2025, ora 15:00.
Beneficiile proiectului
Principalele beneficii așteptate prin implementarea proiectului de investiții „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța” sunt:
- Creșterea calității transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;
- Accesibilitatea și conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T;
- Facilitarea unui nivel optim de integrare și interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare/încheiere al coridorului rețelei de bază Rin-Dunăre;
- Eliminarea blocajelor de pe această secțiune;
- Îmbunătățirea și menținerea calității infrastructurii în ceea ce privește siguranța, securitatea, eficiența;
- Sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar;
- Sprijinirea economiei naționale;
- Posibila atragere a noilor investitori în zona respectivă, îmbunătățind astfel piața locală/regională a forței de muncă.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail