Site logo
CFR SA casează 3,5 km de linie, 58 de macazuri, o clădire, o barieră și 25 de instalații
10 martie 2022

Regionalele Timișoara și Galați ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA casează mai multe elemente de infrastructură feroviară. Este vorba de 3,5 km de linie de cale ferată, 58 de macazuri, o clădire, o barieră și 25 de instalații, care au rămas fără utilitate în urma lucrărilor de modernizare.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în dezbatere publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului şi în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA – Sucursalele Regionale CF Timişoara şi Galați, în vederea reutilizării şi refolosirii, respectiv scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării, după caz.

Bunurile respective au rămas fără utilitate după ce pe tronsoane de căi ferate de pe raza celor două regionale s-au finalizat lucrări de reabilitare sau modernizare a infrastructurii de transport feroviar.

Regionala Timișoara a CFR SA casează 1,5 km de linie și 21 de macazuri

Pe raza de activitate a Regionalei Timişoara există bunuri care aparţin domeniului public al statului, aferente Secțiilor L2 Lugoj şi CT2 Arad, propuse pentru disponibilizare.

Ele au rămas nefolosite ca urmare a lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de centralizare electromecanică (secţia de circulaţie Ilia – Lugoj), respectiv de reabilitare a căii ferate Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul 2: km 614-Gurasada. Bunurile în cauză fac parte din categoriile Linii ferate de circulație și aparate de cale, interoperabile și Instalaţii fixe de siguranţă şi de conducere operativă a circulaţiei feroviare, interoperabile.

La nivelul regionalei menționate, sunt două loturi care se propun spre casare. Primul lot, cu o valoare de inventar de 55.222 de lei, include 1,549 km de cale ferată simplă neelectrificată din stațiile CF Dobra, Margina, Făget, Mănăștiur și Coșteiu Mare. De asemenea, în acest lot sunt incluse și 21 de aparate de cale.

Cel de-al doilea lot are o valoare de inventar de 437.031,5 lei și cuprinde o clădire din stația Păuliș, o instalație de barieră pe interstaţia Radna-Păuliş, o instalație de iluminat exterior din staţia Ghioroc și o instalație tip PCV de pe interstaţia Bătuţa-Bîrzava.



Bunuri propuse spre disponibilizare și casare sau valorificare la Regionala Galați

Pe raza de activitate a Regionalei Galaţi, ca urmare a lucrărilor de modernizare desfășurate în cadrul contractelor „Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Siculeni-Adjud, Lot 2ˮ și „Refacție aparate de cale Făurei-Țăndărei, fir I și IIˮ, au fost identificate unele bunuri care aparțin domeniului public al statului și nu mai prezintă utilitate în exploatare.

Bunurile în cauză, propuse pentru disponibilizare de către sucursală, fac parte din categoriile Linii ferate de circulație și aparate de cale interoperabile și Instalaţii fixe de siguranţă şi de conducere operativă a circulaţiei feroviare interoperabile. Și în cazul Regionalei Galați avem de-a face tot cu două loturi.

Primul dintre acestea, cu o valoare de inventar de 482.367 de lei, cuprinde linii ferate cu o lungime totală de 1,984 km, din staţiile CF Târgu Ocna, Dofteana, Asău, Goioasa, Simbrea, Palanca, Ghimeş, Făurei, Spicu şi Murgeanca. De asemenea, aici sunt incluse și 37 de aparate de cale.

Al doilea lot are o valoare scriptică de 317.482 lei și include 24 de instalații feroviare, după cum urmează: instalaţii CEM (9 bucăți), instalaţii BLSAR (10 bucăți pe o lungime de 60,59 km), instalaţii LC (4 bucăți, cu lungimea de 2,915 km) și o instalație PCV. Aceste instalații sunt situate în staţiile Ghimeş, Palanca, Simbrea, Dofteana, Târgu Ocna, Goioasa, Asău  şi interstaţiile: Oneşti-Târgu Ocna, Târgu Ocna-Dofteana, Dofteana-Valea Uzului, Valea Uzului-Comăneşti, Comăneşti-Asău, Asău-Goioasa, Goioasa-Simbrea, Simbrea-Palanca, Palanca-Ghimeş, Ghimeş-Lunca de Jos.

Inițiatorii proiectului de act normativ precizează faptul că scoaterea din funcţiune a bunurilor respective nu afectează circulaţia feroviară pe liniile de circulaţie aferente proiectului.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share