Slide Slide Slide


PARTENERI:

CFR SA va plăti 40 milioane lei pentru tăierea pomilor în vecinătatea căii ferate

By

CFR SA, gestionar al infrastructurii feroviare a demarat o licitație pentru selecția firmelor care să taie pomii în vecinătatea căii ferate.

Potrivit unui anunț de participare publicat în SEAP, ofertele sunt așteptate până la data de 20 octombrie 2022. Lucrările sunt împărțite pe opt loturi, anume București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galațiu, Constanța și au valori cuprinse între 390 mii lei (Constanța) și 18 milioane lei (Brașov).

Contractele sunt acorduri cadru pe patru ani insoțite de contracte subsecvente.

La desemnarea câștigătorului prețul ofertei are o pondere de 90% iar durata de prestare a serviciilor este 10%.

Obligația urma să revină Ocoalelor silvice

Reamintim că în luna mai 2022 Ministerul Transporturilor a realizat un proiect de act normativ care stabilea că obligația tăierii arborilor revine ocoalelor silvice la solicitările CFR. Se pare că s-a renunțat la această formă și s-au menținut prevederile art 62 din OUG 107/2022 de odificare a OUG 12/1998 (art 29) care spune:

(2^2) În scopul prevenirii accidentelor și incidentelor feroviare determinate de arbori/părți de arbori căzuți peste elementele căii ferate, compania națională care administrează infrastructura feroviară asigură îndeplinirea simultană a următoarelor condiții:a) înălțimea maximă permisă a oricărui arbore existent în zona de siguranță a infrastructurii feroviare este egală cu distanța dintre baza arborelui și cea mai apropiată șină de cale ferată minus trei metri;b) distanța maximă permisă, măsurată în plan orizontal, între extremitatea oricărui element de vegetație aflată în zona de siguranță a infrastructurii feroviare și cea mai apropiată șină de cale ferată este de trei metri.

Potrivit art 29 din OUG 12/1998:

  • (1) În scopul desfășurării în bune condiții a circulației feroviare și al prevenirii evenimentelor de cale ferată, se instituie zona de siguranță și zona de protecție a infrastructurii feroviare publice.
  • (2) Zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâșiile de teren, în limită de 20 m fiecare, situate de o parte și de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalațiilor de semnalizare și de siguranța circulației și a celorlalte instalații de conducere operativă a circulației trenurilor, precum și a instalațiilor și lucrărilor de protecție a mediului.
  • (2^1) Toaletarea, doborârea și îndepărtarea arborilor aflați în limita zonei de siguranță a infrastructurii feroviare și care periclitează elementele căii ferate și/sau circulația pe calea ferată se realizează de către compania națională care administrează infrastructura feroviară, în baza acordului ocolului silvic care asigură administrarea pentru fondul forestier proprietate publică a statului sau, după caz, al proprietarului. Ocolul silvic care asigură administrarea pentru fondul forestier proprietate publică a statului sau proprietarul, după caz, își exprimă acordul scris și asigură marcarea arborilor destinați tăierii, conform prevederilor legale, în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării notificării formulate de compania națională care administrează infrastructura feroviară.

 

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share