Site logo
22 decembrie 2022

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin Regionala București, vrea să repare un pod pe linia Ploiești-Măneciu, care este operată de Transferoviar Călători.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat joi anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reparații pod km 12+932 linia 305 Ploiești Sud-Măneciu (expertiză și DALI)”. Valoarea totală estimată a contractului, cu termen de finalizare patru luni, este de 80.000 de lei, echivalentul a aproximativ 16.000 de euro.

Pod pe linia Ploiești-Măneciu, construit în 1905

Podul de cale ferată de la km 12+932 este situat pe linia 305 Ploiești Sud-Măneciu, între stațiile Blejoi și Scăeni, județul Prahova, și are suprastructura alcătuită din tablier metalic nituit, cu o lungime totală de 7,20 m , grinzi cu inima plină cale sus, simplu rezemate, cu calea pe traverse speciale de lemn. Structura podului are vechime mare, cu durata de viaţă expirată, fiind pus în funcțiune în anul 1905, și are semne evidente de oboseală (apariţia fisurilor în elementele de rezistenţă). De asemnea, structura metalică este puternic corodată (degradări din cauza atât a lipsei unei întreţineri susţinute, cât şi a unor factori obiectivi).

Podul figurează în evidență ca punct periculos de gradul I și începand cu anul 1998 viteza de circulație este de 30 km/oră. Toate aceste probleme pe care le prezintă starea tehnică actuală a structurii conduc la riscuri mari în ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei trenurilor, se arată în Caietul de sarcini.

Condiții de participare la licitație

Pentru participarea la licitație, se solicită lista principalelor servicii prestate în ultimii trei ani, conținând valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați.

Experiența similară se va demonstra prin prezentarea unui contract sau mai multor contracte din care să reiasă servicii similare prestate în ultimii trei ani cu o valoare individuală/cumulată de minimum 80.000 de lei.

Valoarea garanției de participare este de 800 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 25 ianuarie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 25 mai 2023.

Secție închiriată către Transferoviar Grup

Secția de circulație 305 Ploiești Sud-Măneciu este închiriată de ani buni către gestionarul privat de infrastructură Transferoviar Grup.

Pe această rută circulă zilnic nouă perchi de trenuri operate de Transferoviar Călători. Cum infrastructura este în proprietatea CNCF CFR SA, fiind doar închiriată, reparațiile cad în sarcina companiei de stat.

Și podul de la Budila a fost reconstruit de CFR SA

Nu este singurul pod de pe o secție interoperabilă reparat sau reconstruit de CNCF CFR SA.

Un alt caz recent este cel al podului de la Budila, peste râul Târlung, prăbușit în vara lui 2018 și reconstruit în acest an de Regionala Brașov. Secția de circulația Hărman-Întorsura Buzăului, pe care se află podul respectiv, este operată de Regio Călători.

Unii operatori privați abandonează secțiile, iar CFR SA face reparațiile

Nu este prima oară când CFR SA ”face curat” după operatorii privați. La finele lunii trecute, Regionala Timișoara a publicat un anunț de licitație pentru cumpărarea de traverse, destinate liniilor abandonate de Regio Călători, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Conform reviziilor efectuate pe raza Sucursalei Regionale CF Timișoara, atât pe liniile interoperabile (116 Simeria-Livezeni fir 1+fir 2; 216 Ilia-Lugoj), cât și pe liniile neinteroperabile preluate de la SC RC-CF TRANS SRL Brașov (124 Voiteni-Reșița, 222 Sânandrei-Periam, 219 Periam-Satu Nou) s-a constatat că pentru punerea în siguranţă a căii şi eliminarea cauzelor care pot produce perturbări în exploatarea liniilor se impune achiziționarea cu prioritate, în regim de urgență a unei cantităţi de 4.000 de bucăți traverse de lemn normale. RC-CF TRANS SRL este gestionarul de infrastructură al operatorului feroviar Regio Călători.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share