Site logo
17 octombrie 2022

În momentul de față sunt cinci automotoare Desiro defecte la Timișoara, iar alte șase sunt sechestrate, de patru ani de zile, la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. Dacă pentru primele se intenționează repunerea în funcțiune, pentru celelalte operatorul feroviar de stat nu face mai nimic.

La Depoul Timișoara al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA sunt cinci automotoare Siemens Desiro (Săgeata Albastră) care au generatoarele defecte.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat luni dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de reparație generatoare provenite de la automotoare Desiro SR 20”. Valoarea totală estimată a contractului este de 43.325 de lei, echivalentul a aproape 9.000 de euro.



Generatoarele au un rol crucial în funcționarea ”Săgeților Albastre”

automotoare Desiro defecte la TimișoaraFiecare automotor de tip Desiro SR 20D are o reţea de bord centrală de 24 V curent continuu. Alimentarea se face din bateria fiecărui vagon, respectiv când motorul diesel este în funcţiune, direct de la generatorul de încărcare baterie al instalaţiel aferente. Respectiva reţea, care trebuie să îndeplinească funcţiunile de comandă, supraveghere şi siguranţă, se alimentează din bateriile celor două vagoane cuplate, astfel încât această reţea este activă şi în cazul căderii uneia dintre cele două baterii de acumulatoare.

Fiecare instalaţie de forţă este dotată cu o baterie separată de 24 V c.c., cu o capacitate de 225A/h care alimentează demarorul şi fiecare dintre reţelele de bord. Încărcarea bateriilor se asigură pe fiecare instalaţie de forţă printr-un generator de 28 V şi 550A turaţie nominală. Generatorul electric care echipează automotoarele Desiro SR 20 D din parcul SNTFC CFR Călători SA este de tip DRG 160/20-8TS, se află montat pe platforma comună a grupului de propulsie, fiind antrenat prin intermediul unei curele trapezoidale

Automotoare Desiro defecte la Timișoara. Nu există o rezervă de generatoare

Pentru realizarea prestației de remorcare a trenurilor de călători în bune condiții, prestație arondată Depoului Timișoara cu automotoarele Desiro, este necesară menținerea în exploatare a parcului de automotoare.

În cadrul Depoului Timișoara la aceasta dată nu exista o rezervă de generatoare, stocul în magazia depoului fiind zero, achiziții de generatoare noi nefiind efectuate, se arată în anunțul de licitație. Tot aici se precizează faptul că aceste echipamente fac posibilă funcționarea automotoarelor în condiții de siguranță și permit acesul pe infrastructura căii ferate.

Concret, se solicită servicii de reparare a cinci generatoare Desiro defecte (seria 1364916, seria 1371737, seria 1372858, seria 1371141, seria 1364250), iar durata contractului va fi de 30 de zile lucrătoare.

Pentru participarea la procedura de achiziție, operatorii economici trebuie să dețină Autorizație de Furnizor Feroviar și Agrement Tehnic Feroviar/Certificat de omologare tehnică emise de AFER sau Certificat emis de ASFR pentru funcții de întreținere care confirmă acceptarea sistemului de întreținere în conformitate cu Directiva 2004/49/CE și OMT 635/2015.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 noiembrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 17 ianuarie 2023.

Șase automotoare sunt sechestrate de patru ani la Remarul 16 Februarie

revizia R7 la Desiro automotoare sechestrate la Remarul CFR Călători plătește penalități Raport de control la CFR Călători Remarul 16 Februarie
FOTO Monitorul de Cluj

Dacă pentru aceste cinci automotoare conducerea operatorului feroviar de stat a luat măsuri pentru ca ele să fie repuse în circulație, nu același lucru se poate spune despre alte șase ”Săgeți” care au plecat la reparat în 2018 și nu s-au întors nici acum.

Un Raport de control la CFR Călători, dat publicității la finele lunii aprilie 2020 de Corpul de Control al Primului Ministru, se semnala acest lucru și se calculau și pierderile suferite de CFR Călători, după cum a scris Club Feroviar. Cele șase automotoare sunt și acum în curtea societății remarul 16 Februarie, controlată de omul de afaceri Călin Mitică, un apropiat al primvicepreședintelui PNL Rareș Bogdan.

”Potrivit celor prezentate, s-a constatat faptul că indisponibilizarea unui număr de 6 automotoare în uzina reparatoare, peste termenul contractual, a fost cauzată de nerespectarea prevederilor caietului de sarcini și ale contractului, precum și de demersurile întârziate ale CFR Călători cu referire la depășirea duratei de imobilizare, demersuri care au fost materializate în acțiuni în instanță la peste un an de la data la care automotoarele ar fi trebuit restituite în stare de funcționare către CFR Călători”. Și automotoarele cu pricina nu s-au întors nici în momentul de față la CFR Călători.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share