Site logo
CNSC dă o palmă Autorității pentru Reformă Feroviară în ziua în care șeful acesteia este criticat de noul ministru al Transporturilor
24 decembrie 2020

În ziua in care ministrul desemnat al Transporturilor, Cătălin Drulă, își exprima nemulțumirea față de activitatea șefului ARF, Gigi Gavrilă, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor dădea încă o palmă instituției subordonate MInisterului Transporturilor. CNSC a publicat decizia prin care obligă din nou ARF să modifice documentația prin eliminarea unei cerințe considerată drept abuzivă de către CRRC și Astra Vagoane.

Decizia, publicată miercuri, obligă ARF la „eliminarea cerințelor introduse  prin clarificarea din oficiu (…) relativ la impunerea ofertării unui produs deja omologat în conformitate cu  reglementările europene  la momentul ofertării  sau bazat pe un produs deja omologat”, spune aceasta.

Citește aici ce reproșuri i-a făcut miercuri la audierile în Parlament ministrul desemnat Cătălin Drulă, șefului ARF, Gigi Gavrilă.

Practic, de-a lungul celor două licitații pentru rame, cea pentru 40 de rame regionale si cea pentru 20 de rame inter-regionale, ARF a făcut un joc. Mai întâi ARF a punctat cu un procentaj infim calitatea praticipanților de furnizori de rame omologate la nivel european, ceea ce favoriza asocierea româno-chineză.

Ulterior la licitația de rame IR, procentajul a fost majorat astfel încât asocierea româno-chineză ar fi riscat excluderea din joc. Aceasta a solicitat anularea măsurii și a avut câștig de cauză. ARF  a reluat licitația însă de data aceasta calitatea de furnizor de rame omologate la nivel european nu a mai fost punctată suplimentar, ci pur si simplu a devenit condiție de acceptare în licitație. Decizia de miercuri dă din nou dreptate asocierii.

Club Feroviar nu intervine în decizia privind corectitudinea acordării unui contract unui anumit participant, însă nu putem decât să constatăm că în cazul de față inconsecvențele ARF, numeroasele modificări și schimbări au creat dificultăți majore atât participanților la licitație, cât și românilor obligați să circule cu trenuri vechi, în condiții inferioare. Oricare ar fi fost deciziile și criteriile ARF privind notarea participanților la licitații, bune sau rele, consecvența instituției ar fi facilitat semnarea unui contract.

Detalii asupra disputei au fost furnizate zilele trecute de către Club Feroviar aici.  (D.C.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share