Site logo
15 martie 2023

Circulația trenurilor de marfă prin punctul de trecere a frontierei Berezino Ucraina-Basarabeasca Republica Moldova, care leagă sudul regiunii Odesa din Ucraina de Moldova, a început luni, deși lucrările de modernizare ale sectorului de 23 de kilometri au fost terminate în vara anului trecut. Conexiune directă Ucraina – România prin sud.

Despre acest lucru s-a discutat la întîlnirea reprezentanților Ukralizniția cu colegii din Moldova și România, transmite infotag.md, citată de noi.md cu referire la mass-media ucraineană.

Secțiunea de cale ferată cu lungimea de 23 km a fost restaurată în august 2022, după ce a fost demontată din 1997, dar traficul încă nu a fost reluat pe deplin din cauza faptului că nu era restaurat punctul de control la frontieră pe calea ferată.

Conexiune directă Ucraina – România prin sud

Ucraina va institui un nou punct de control la granița cu Moldova.

Tronsonul restaurat de la Berezino pînă la Basarabeasca permite extinderea în viitor a traseului trenului Kiev-Chișinău pînă la Izmail prin Basarabaska și Arțiz, restabilind astfel legătura cu sudul regiunii Odessa, care a fost întreruptă din cauza războiului.

Reprezentantul de la Calea Ferată a Moldovei, Vladimir Serbinov, a declarat că întreprinderea a primit o scrisoare de la Ukralizniția privind disponibilitatea sa de a începe deplasarea trenurilor de marfă prin punctul de trecere Berezino-Basarabeasca începînd cu 13 martie, ora 00.00. Este vorba despre introducerea controlului temporar la frontieră pe partea ucraineană.

Luni, 22 august 2022, la gara Basarabeasca a avut loc ceremonia prin care se va pune în exploatare calea ferată Basarabeasca-Berezino, care reprezintă o legătură directă Ucraina-România, via Republica Moldova, ocolind regiunea transnistreană, informa la acel moment Club Feroviar.

„La finele lunii iunie semnam, cu omologul meu ucrainean, ministrul Infrastructurii, Oleksandr Kubrakov, Memorandumul de înțelegere pentru dezvoltarea tronsonului de cale ferată Basarabeasca – Berezino. Iată că, după două luni de lucrări intense în construcția celor 23 km de cale ferată, a venit vremea să lansăm acest tronson, care va fi pus în circulație din septembrie, inițial, pentru transportul de marfă. Vă invităm luni, 22 august, ora 10:00, la Gara Feroviară din oraşul Basarabeasca, unde împreună cu ministrul Kubrakov, vom participa la darea în exploatare a tronsonului de cale ferată”, scria pe pagina sa oficială de Facebook Andrei Spînu, vicepremier al Republicii Moldova, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Pe de altă parte, recent, Republica Moldova a început modernizarea tronsonului Basarabeasca – Giurgiulești, aproape de Galați. Conform contractului, este reabilitat un tronson feroviar de 233 km. Lucrările de reabilitare sunt executate de compania Temirzhol Zhondeu din Kazahstan, care face parte din grupul Kamkor Management.

Tighina-Basarabeasca-Giurgiuleşti este cel mai solicitat tronson de cale ferată din Republica Moldova, asigurând tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Proiectul de modernizare este finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Banca Europeană de Investiţii şi Uniunea Europeană.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share