Slide Slide Slide


PARTENERI:

Conferinţa ZF Economia verde. La o tonă marfă pe feroviar, cinci tone marfă pe șosele

By

Tranziţia către transpor­tul feroviar, un transport „verde“, considerat strategic în Uniunea Eu­ro­peană şi pentru care ţările civilizate au prioritizat investiţiile, se poate face doar prin investiţii în dezvoltarea căilor ferate şi a parcului de locomotive şi vagoa­ne, au fost concluziile speakerilor care au participat la video­conferinţa  „Cum poate salva mediul transportul feroviar? Cum creştem calitatea deplasării pe calea ferată pentru a nu pierde trenul tranziţiei la un transport nepoluant?“, realizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

„Îi încurajăm pe toţi jucătorii să vină la discuţii, avem un set-up intern pentru a facilita aceste finanţări şi avem discuţii cu producători de material rulant, transportatori, chiar şi instituţii de stat“, a spus  Alexandra Strafalogea, manager Departament Corporaţii Mari la Raiffeisen Bank.

Pe lângă finanţare însă, transportul pe calea ferată are şi alte obstacole, printre ele numărându-se lipsa de receptivitate din partea statului.

„Sistemul feroviar se confruntă cu provocări multiple, dincolo de faptul că nu prezintă niciun interes pentru oficialii Ministerului Trans­por­turilor. Recomandarea Comisiei Europene există încă din 2010, când s-a hotărât ca transportul feroviar să devină prioritar. Noi însă alocăm 1 euro investiţii pentru transportul feroviar şi 10 euro pentru cel rutier. Avem probleme majore în modul în care Ministerul Transporturilor gestionează repartizarea volumelor de marfă între terestru şi feroviar“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet, cel mai mare grup feroviar de pe piaţa locală.

România a modernizat mai puţin de 700 km din cei peste 10.000 km de cale ferată pe fonduri europene în ultimii 30 de ani, după cum arată Programul Operaţional de Trans­port, în varianta trimisă în iunie anul acesta către Comisia Euro­peană. Eficienţa transportului  fero­viar de marfă din România este mult sub cea a ţărilor din regiune, trenurile de marfă circulând la noi cu o viteză medie de doar 15-17 km pe oră.

„Uniunea Europeană împinge poli­tica de transporturi în favoarea trans­portului  feroviar, datorită anga­j­a­­mentelor de mediu. Până în 2030, cam 30% din mărfurile de pe şo­sele ar trebui transferate către trans­porturile navale şi feroviare. Pe calea fe­rată avem 50 milioane de tone anual de mărfuri, în timp ce, în trans­portul rutier, sunt 260 de milioane de to­ne de marfă“, a mai spus Sorin Chinde.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share