Site logo
20 martie 2020
Bucharest-Ilfov Multimodal HubBucharest-Ilfov Multimodal Hub

Consiliul Judeţean Ilfov a aprobat în şedinţa de joi indicatorii pentru Bucharest-Ilfov Multimodal Hub, care va include și un terminal de cale ferată, valoarea totală a investiţiei fiind de aproximativ 571 milioane de lei. Contractul pentru studiul de fezabilitate fusese semnat în toamnă de președintele CJ, Marian Petrache.

Adrian Bărbulescu

Bucharest-Ilfov Multimodal Hub

În nota de fundamentare a proiectului adoptat se arată faptul că terminalul Bucharest-Ilfov Multimodal Hub (BIMH) este prevăzut a se realiza pe două incinte situate la sud de comuna Moara Vlăsiei, adiacent liniei de cale ferată Bucureşti-Urziceni, de-o parte şi de alta a autostrăzii A3 Bucureşti-Ploiești.

Potrivit proiectului, incinta A, situată la vest de autostrada A3, are o suprafață de 48 hectare. Suprafaţa incintei B, localizate la est de A3, este de 60 de hectare. Caracter de terminal multimodal are incinta A, iar B are o funcţionalitate de parc logistic şi/sau parc industrial.

Terminal de cale ferată în cadrul Bucharest-Ilfov Multimodal Hub

Pentru incinta A (zona multimodală) sunt prevăzute mai multe lucrări principale: un terminal de cale ferată pentru containere; un depozit pentru containere; unul de depozitare pentru mărfuri paletizate, materiale şi posibile materii prime; magazii de desfacere şi distribuţie mărfuri către consumatori; construcţii, clădiri şi echipamente necesare funcţionării incintei; racorduri şi accese auto şi de cale ferată. Aici se poate construi și o stație feroviară pentru pasageri.

Din punct de vedere funcţional, dar şi al realizării lucrărilor, s-au analizat două variante, cea care include lucrările menţionate şi o a doua, care diferă de prima prin faptul că nu cuprinde magaziile de desfacere şi distribuţie a mărfurilor către consumatori, acestea urmând a fi realizate de viitori operatori. Acest scenariu are la bază faptul că lucrările prevăzute în a doua variantă sunt necesare pentru desfăşurarea activităţii atât în incinta A, cât şi în incinta B.

Proiect strategic al Consiliului Județean Ilfov

Pentru incinta B au fost analizate două variante, una în care aici să se amenajeze o zonă logistică şi a doua în care să se poată construi fie o zonă logistică, fie un parc industrial sau ambele, în funcţie de cererea pieţei în perioada respectivă.

“Bucharest-Ilfov Multimodal Hub este unul dintre proiectele strategice ale CJ Ilfov şi urmăreşte dezvoltarea sistemului de transport intermodal de mărfuri în scopul eficientizării transportului de marfă şi îmbunătăţirii impactului transportului asupra mediului şi siguranţei traficului în regiunea Bucureşti-Ilfov”, se arată în referatul de aprobare a proiectului privind studiul de prefezabilitate şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii, postat pe site-ul CJ Ilfov.

Potrivit documentului, implementarea acestui proiect va contribui în mod direct la creşterea gradului de accesibilitate a regiunii Bucureşti-Ilfov, prin decongestionarea drumurilor judeţene şi naţionale şi protejarea infrastructurii rutiere, promovarea dezvoltării echilibrate a tuturor modurilor de transport şi îmbunătăţirea calităţii şi a eficienţei serviciilor, reducerea emisiilor de gaze şi minimalizarea efectelor adverse asupra mediului.

Contractul pentru studiul de fezabilitate al Bucharest-Ilfov Multimodal Hub a fost semnat toamna trecută

La începutul lunii octombrie 2019, preşedinte Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache, a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate privind Nodul Intermodal Bucureşti-Ilfov.Bucharest-Ilfov Multimodal Hub Nodul Intermodal Bucureşti-Ilfov

“În prima fază va fi făcut acest studiu, urmând ca în toamna anului viitor să începem proiectarea execuției. Nodul intermodal face legătura cu Otopeni, Bucuresti-Braşov şi viitoarea autostradă A0, care va înconjura Capitala. Toată dezvoltarea de aici ne va lega de portul Constanţa, sperăm să fie o trambulină pentru mărfurile din Constanţa. Vom aveam două zone, zona de schimb şi zona logistică. Nodul intermodal este estimat la 100 – 150 milioane de euro. Sperăm să găsim finanţare  europeană”, declara Marian Petrache la vremea respectivă.

Studiul de fezabilitate este realizat de TPF Inginerie SRL, iar valoarea contractului este de 3.582.650,09 lei, fără TVA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share