Cine e de vină pentru incidentul feroviar de la Pitești de joi după amiază, când o locomotivă a lovit puternic un vagon la rebrusarea din stație? Această dilemă a constituit tema unei polemici între directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, și liderul sindical Rodrigo Maxim.
În intervenția sa telefonică la emisiunea Drumurile Noastre de la B1 TV, Preoteasa a spus că, în mod cert, vinovat pentru producerea tamponării este mecanicul de locomitovă, care nu a frânat la timp. ”Dacă frâna cu zece metri mai devreme, nu se întâmpla nimic”, a spus șeful operatorului feroviar de stat. Potrivit lui Traian Preoteasa, la impact locomotiva a avut o viteză de 7 km/oră, iar incidentul nu este de competența AGIFER.
La rândul lui, Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), a admis că și mecanicul ar putea avea partea sa de culpă, dar a precizat că de vină este în primul rând schimbarea programului (turnusului) mecanicilor. Această schimbare s-a produs de câteva luni, la dispoziția directorului de Material Rulant al CFR Călători, Mihai Manole. ”Dacă era pe turnusul vechi, mecanicul nu mai rebrusa locomotiva, pentru că se ducea acasă”, a spus liderul sindical.
Preoteasa a replicat că programul a fost modificat pentru a nu se mai face favoritisme față de mecanici de la o federație sindicală sau alta. ”Înseamnă că toți directorii generali ai CFR Călători din ultimii 18 ani, de când funcționa acel sistem, au făcut favoritisme”, s-a întrebat retoric Rodrigo Maxim.
Incidentul feroviar de la Pitești nu s-a soldat cu vitime
În stația Pitești, la manevra de rebrusare a locomotivei de la trenul Regio 9028 în relația Pitești – București Nord a fost tamponată garnitura trenului, așa cum a scris ieri Club Feroviar.
Garnitura venise ca tren Regio 9025 de la București, cu trei vagoane tractate de locomotiva GM 1025 a Depoului București Călători. În urma impactului, nu au fost victime, pentru că în tren nu se aflau călători și nici personal feroviar. S-au înregistrat însă pagube materiale la vagonul lovit de locomotivă.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail