Site logo
15 mai 2023

Producătorul chinez de echipamente feroviare CRRC a făcut un pas istoric prin prezentarea primului tren de metrou cu hidrogen din lume.

Trenul, care a fost prezentat în cadrul unui eveniment organizat la Shanghai cu ocazia Zilei mărcilor chinezești, are o viteză de până la 160 km/h și poate parcurge până la 600 km cu o singură încărcare, potrivit companiei de publicitate, marketing și media, potrivit energynews.biz.
CRRC a împrumutat unele dintre tehnologiile cheie de la trenul bullet Fusion, care a ajutat compania să dezvolte cea mai avansată tehnologie de conducere autonomă disponibilă. În plus, trenul de metrou alimentat cu hidrogen folosește un sistem de comunicare între vehicule care optimizează manevrabilitatea, eficiența și siguranța operațiunilor.

Metrou cu hidrogen cu 5G

Acest tren nu este doar ecologic, ci și echipat cu numeroși senzori inteligenți pentru monitorizarea automată, diagnosticarea și protecția sistemelor de stocare a hidrogenului și a pilelor de combustie. De asemenea, trenul se mândrește cu tehnologii de comunicare 5G, care ar putea permite conectarea trenului la Internetul lucrurilor (IoT) pentru un control și o siguranță mai bune.

Scopul acestui proiect este de a reduce amprenta de carbon. Trenurile cu pile de combustie pe bază de hidrogen produc doar apă și căldură ca produse secundare, ceea ce le face o alternativă atractivă la trenurile tradiționale alimentate cu combustibili fosili.

Având în vedere eforturile Chinei în direcția decarbonizării, utilizarea hidrogenului ca sursă alternativă de combustibil capătă un impuls semnificativ. Trenul de metrou alimentat cu hidrogen are potențialul de a revoluționa industria transporturilor, iar această realizare revoluționară ar putea duce la dezvoltarea altor vehicule alimentate cu pile de combustie cu hidrogen în viitor.

Primul tren de metrou alimentat cu hidrogen din lume are potențialul de a avea un impact semnificativ asupra sectorului transporturilor. Acesta oferă o alternativă mai curată și mai ecologică la trenurile alimentate cu combustibili fosili, reducând astfel emisiile de gaze cu efect de seră și combătând schimbările climatice. Pe măsură ce tot mai multe orașe încearcă să își reducă amprenta de carbon, adoptarea tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen în sectorul transporturilor ar putea fi un factor-cheie în atingerea acestui obiectiv.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share