Planificată pentru demolare acum un an și jumătate, Gara Medgidia Est este cedată de stat și va trece alături de alte active în administrarea CFR SA.
Pe raza de activitate a S.R.C.F. București, Timișoara, Brașov și Constanța, ca urmare a lucrărilor de modernizare, au fost identificate de către sucursalele în cauză bunuri care aparțin domeniului public al statului și nu mai prezintă utilitate funcțională în exploatare, potrivit unui proiect de act normativ elaborat de către Ministerul Transporturilor.
„Se propune trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“-S.A. a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea C.N.C.F. „C.F.R.“-S.A. de pe raza de activitate a sucursalelor în cauză, în vederea reutilizării și refolosirii, respectiv scoaterii din funcțiune, casării și valorificării după caz”, spune proiectul.
Gara Medgidia Est este cedată de stat
În conformitate cu prevederile art. 288 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum şi ale O.G. nr. 32/2007 privind reglementarea unor aspecte legate de modernizarea şi reabilitarea unor părţi din infrastructura feroviară publică, cu modificările şi completările ulterioare, se propune trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor bunuri de pe raza de activitate a Sucursalelor Regionale CF București, Timișoara, Brașov și Constanța, aflate în concesiunea C.N.C.F.„C.F.R.“ S.A.
De asemenea, se propune darea în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ S.A. a bunurilor respective.
Procesele tehnologice aferente lucrărilor de reabilitare, modernizare, sistematizare sau desfiinţare efectuate la infrastructura feroviară publică, stabilite prin proiecte, vor conduce la disponibilizări, dezmembrări de elemente/părţi componente şi casări ale unor bunuri. Elementele concrete ale bunurilor rezultate în urma lucrărilor de modernizare şi reabilitare sunt alcătuite din materiale, piese de schimb şi celelalte elemente constitutive ale bunurilor cu durata normală de utilizare consumată sau neconsumată, a căror menţinere în funcţiune nu se mai justifică şi care se dezmembrează.
Componentele reutilizabile se vor folosi pentru lucrări de reparaţii sau întreţinere ale elementelor căii ferate în vederea menţinerii acesteia la parametrii de funcţionare şi siguranţă a circulaţiei, cu respectarea normativelor şi legislaţiei în vigoare.
Pentru celelalte componente care nu mai pot fi reutilizate, se va trece la valorificare, conform prevederilor legale în vigoare.
Gara Medgidia Est, unul dintre bunuri
Potrivit Anexei la proiect, unul dintre bunuri este Gara Medgidia Est cu o suprafață construită de 170 metri pătrați. În 2022 s-a pus problema demolării gării și reconstrucției acesteia, însă CFR SA nu a primit nicio ofertă validă. Procedura de licitație a fost menționată aici la acel moment de către Club Feroviar.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail