Site logo
12 ianuarie 2023

În loc să utilizeze pârghiile manageriale pe care le au la dispoziție (comunicare intra-instituțională) consilierii ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, preferă să iasă pe paginile de socializare pentru a arăta public grija ce o poartă căilor ferate.

În una dintre ultimele sale postări, Cătălin Urtoi, un consilier ieșean preocupat de soarta autostrăzii Moldova – Transilvania, dă sfaturi CFR SA când să stingă luminile, când să închidă sălile de așteptare etc. Nimic rău în sugestiile consilierului lui Grindeanu dacă acesta nu ar lucra pentru imaginea sa publică cu scopul obținerii unui post în CA CNIR.

Într-o nouă postare pe Facebook, Urtoi se plânge de condițiile din gara Iași.

Facebook instrument de management al CFR SA

Facebook instrument de management al CFR SA

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, cere conducerii Regionalei CFR ca sălile din Gara Iaşi să nu mai fie închise pe timpul nopţii, peroanele să fie iluminate, iar parcarea din faţa gării să nu fie accesibilă doar angajaţilor Regionalei, potrivit News.ro.

Urtoi a scris, miercuri seară, pe Facebok, că solicită conducerii Regionalei CFR Iaşi să ia unele măsuri în gara ieşeană, inclusiv ca aceasta să fie menţinută deschisă pe parcursul nopţii.

„Nu mai închideţi Gara Iaşi pe timp de noapte. Ajung trenurile după ora 22.00, iar gara este închisă. Ruşinică! Faceţi mai multă curăţenie în această Gară. Organizaţi trasee pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. Iluminaţi peroanele pe timp de noapte, cu o lumină care să fie eficientă, nu aşa cum este acum, adică aproape întuneric. Finalizaţi mai repede pasajul subteran, dar la standarde europene!”, afirmă Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Totodată, el solicită conducerii Regionalei CFR ca parcarea din faţa clădirii să fie accesibilă şi ieşenilor, nu doar angajaţilor din cadrul CFR.

„Deschideţi parcările din faţa Gării pentru toţi ieşenii, prin introducerea sistemului de taxare. Faceţi ordine cu staţionarea taxiurilor şi introduceţi un mecanism de sancţionare al celor care nu respectă curăţenia din faţa Gării – clădire monument. Gândiţi din această iarnă o amenajare a spaţiului verde din faţa Gării”, a adăugat Cătălin Urtoi.

Urtoi: Miros de mochetă stătută în trenurile românești

În urmă cu doi ani Urtoi critica și condițiile de călătorie din trenul Iași – București, vagon de dormit.

„De la urcare, când pui mâna pe bară sau orice mâner de la ușă simți ceva lipicios. Mirosul de mochetă stătută și plină de praf îți amintește că ești într-un tren românesc. Acest miros va intra inclusiv în haine și nu vei scăpa de el decât după ce ajungi acasă și le speli. Mai dificil este că mâine dimineață va trebui să fiu îmbrăcat cu aceste haine la întâlnirile programate chiar la Ministerul Transporturilor. În cușetă, același miros de mocheta neschimbată de ani buni, mobilier vai de mama lui, cu multe accesorii pe care nu le mai poți folosi. Cearceaful și fața de pernă curate, doar că sunt folosite de ani buni și acest lucru se observă. De saltea ce să mai zic? Complicat cu salteaua… Chiuveta ruginită, toaleta curată, dar nu inspiră încredere etc etc etc. Drum bun cu trenurile românești!”, constata el.

Ce sfaturi dădea el atunci:

  • Controlați mai des firmele de curățenie, inclusiv la ce dezinfectanți folosesc, iar aici mă refer la calitate și cantitate.
  • Achizionați urgent lenjerie nouă, căci prețul unui bilet este de hotel de trei stele, adică 50 de euro de persoană x 2 = 100 euro/cabină.
  • Schimbați instalațiile defecte în cabină și wc, dar cu unele noi și nu cu piese de schimb second-hand.
  • Verificați instalația electrică și înlocuiți becurile care nu funcționează.

„Astea cred că ar fi câteva măsuri pe timp de vară, până veți reuși să achiziționați vagoane noi! Nu sunt costuri care să reprezinte o avere, dar așa arătați un minim de respect domnilor Miniștri, Secretari de Stat, Directori Generali și ce grade mai aveți, față de călătorii care plătesc 100 de euro pentru o cabină de două persoane la vagon de dormit pe ruta Iași – București, sau alte rute. Vrem o mică schimbare și RESPECT!”

Urtoi despre miniștri: De la respectul cerut acestora, la miniștrii care și-au respectat cuvântul

Ulterior Urtoi a devenit consilier al „domnilor miniștri” menționați, mai întâi al lui Lucian Bode, apoi al lui Sorin Grindeanu, pe partea de drumuri. Acum are vorbe de laudă despre ultimul. „În calitate de Consilier Personal al Ministrului Transporturilor, țin să informez opinia publică din Moldova, că după 15 ani, avem în sfârșit un Ministru al Transporturilor care și-a RESPECTAT (sublinierea sa  – n.red.) cuvântul dat în Decembrie 2021 față de proiectele A7 și A8, în fața ONG-urilor pro autostradă din Iași și a clasei politice ieșene, prezente la Palatul Parlamentului!”, scria el pe Facebook la finele anului trecut.

Tot la finele lui 2022, Urtoi a informat opinia publică că e independent politic (cel puțin în acte) și că urmărește obținerea unui mandat în CNIR Compania Națională de Investiții Rutiere, subordonată ministrului Grindeanu. „Aștept cu emoție rezultatul participării mele la etapele de selecție pentru CA în noua companie CNIR, etape care s-au derulat în 2022 și pentru care m-am pregătit cu profesionalism, având ca bază cei peste 32 de ani de experiență profesionala conform CV și cei 5 ani de studii la zi în cadrul Facultății de Construcții Hidrotehnice din Iași”, a scris el pe Facebook la începutul acestei săptămâni.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share