
Cum avansează lucrările la modernizarea căii ferate Caransebeș-Timișoara-Arad


Șantierele pentru modernizarea căii ferate Caransebeș-Timișoara-Arad au avansat în ultima perioadă, față de începutul anului.
Opinia Timișoarei a prezentat stadiul lucrărilor pe cele patru tronsoane, iar noi vom calcula diferența față de situația la finele lunii ianuarie 2025, pe care am prezentat-o recent.
Pe lotul 1, Caransebeș-Lugoj a început organizarea de șantier, iar lucrările vor porni în scurtă vreme cu reparații la liniile din triajul gării de la Caransebeș. Tronsonul Lugoj-Timișoara Est continuă să fie cel mai avansat, cu un stadiu fizic de 24% realizare.
Stadiul șantierelor feroviare din vestul țării
Lot 1 Caransebeș-Lugoj (39,56 km) – 6 stații de cale ferată, 12 poduri, 19 podețe.
În momentul de față au loc ultimele avizări de documente, urmând ca lucrările să înceapă cu reparații la liniile din Caransebeș Triaj. Totodată, au loc organizări de șantier.
Procent: 0,9% (același ca în ianuarie)
Termen estimat de finalizare 2027. Lucrează Asocierea Webuild SPA – Salcef SPA.
Lot 2 Lugoj-Timisoara Est (53,91 km) – 7 stații de cale ferată, 11 poduri, 1 pasaj superior.
În ultima perioadă s-au executat lucrări de montare suprastructură, lucrări de centralizare și semnalizare, lucrări la construcțiile civile, lucrări de relocare utilități, lucrări la terasamente și peroane în stațiile Lugoj, Belinț, Chizătău, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare. Avansează lucrările și la podurile de peste râurile Timiș și Bega.
Procent: 24% (cu 2,5 puncte procentuale mai mult ca în ianuarie)
Termen estimat de finalizare 2026. Lucrează FCC Construccion SA.
Lot 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj (13,86 km) – 5 stații de cale ferată, 3 poduri, 3 podețe, 4 pasaje superioare, 5 pasaje inferioare.
În stația Timișoara Est s-au demontat linii, cât și fundații de la construcțiile civile din zonă. S-au relocat cablurile de fibră optică și cablurile SCB din stație. Totodată, se execută lucrări la suprastructura noua. În stația Timișoara Nord se pregătește demontarea și relocarea stâlpilor LC. Se realizează demontarea rețelelor, cablurilor și tablourilor. În stația Ronaț Triaj s-a descarcat piatră spartă pe racordul 133C, se burează mecanizat și se realizează suduri aluminotermice, precum și lucrări la instalațiile SCB.
Procent: 14% (cu 10,69 puncte procentuale mai mult decât în ianuarie)
Termen estimat de finalizare 2026. Lucrează Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA.
Lot 4 Ronaț Triaj-Arad (51,86 km) – 5 stații de cale ferată, 6 poduri, 30 de podețe, 5 pasaje superioare și 11 pasaje inferioare.
Se fac lucrări la terasamentele CF, pasaje și poduri (lucrări avansate la podul de peste râul Mureș). Se mută utilitățile și se realizează drumurile tehnologice aferente noului traseu de cale ferată.
Procent: 7% (plus 2,6 puncte procentuale față de ianuarie)
Termen estimat de finalizare 2026. Lucrează Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail